Detail předmětu
Jazyky C a C++
FSI-VCPAk. rok: 2017/2018
Jazyk C je v současnosti jedním z nejužívanějších programovacích jazyků. K jeho velkým výhodám patří jeho univerzální použitelnost pro nejrůznější aplikační oblasti a dostupnost pro většinu existujících platforem.
Jazyk C++ se z profesionálně používaných programovacích jazyků vykazuje doposud nejvyšším stupněm implementace rysů objektově orientovaného programování. Překladač jazyka C++ bývá k dispozici pro různě platformy, samotný jazyk je velmi dobře standardizován. Tyto rysy číní jazyk C++ jedním z nejvhodnějších jazyků pro tvorbu rozsáhlých aplikací v současné době.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Deklarace a definice. Řídící struktury, funkce, struktura programu.
3. Pole a směrníky, směrníková aritmetika, struktury, uniony, definice typu.
4. Preprocesor. Práce se soubory.
5. Historie C++. Rozdíly mezi C a C++ v neobjektové oblasti.
6. Základní charakteristika OOP. Datové typy s vlastnostmi objektů.
7. Přístup k položkám objektů. Inicializace objektu, konstruktor a destruktor.
8. Static datové položky a metody. Dědičnost, dědění, vícenásobná dědičnost.
9. Polymorfismus, virtuální metody, ryzí virtuální metody. Přetěžování operátorů.
10. Proudy dat v C++. Kontejnery.
11. Výjimky. Genericita, šablony.
12. Persistentní objekty, serializace.
13. Návrh a realizace rozsáhlých projektů v C++.
Cvičení s počítačovou podporou
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Tvorba konzolových aplikací v prostředí MS Visual C++.
3.-5. Aplikace používající pole, směrníky a dynamické datové struktury.
6. Jednoduché aplikace v C++.
7. Používání konstruktorů a destruktorů.
8. Objektová implementace genetického algoritmu.
9. Událostmi řízené programování.
10. Základní principy aplikací pro Windows.
10. Úvod do MFC. Databázové aplikace v MFC.
12. Tvorba DLL.
13. Diskuse samostatných projektů.