Detail předmětu
Počítačové modelování - 3DS Max
FSI-YPVAk. rok: 2017/2018
V rámci předmětu "Počítačové modelování - 3ds Max" jsou vyučovány základy práce s programem Autodesk 3ds Max jeho možností při tvorbě digitálního modelu. V rámci výuky získají studenti znalosti potřebné k tvorbě 3D modelů z polygonových sítí převážně za pomoci subdivision surfaces, s důrazem na volnou tvorbu a tvorbu dle předlohy. Studenti budou schopni připravit své 3D modely na 3D tisk a seznámí se potřebnými postupy. Předmět je inovován s podporou projektu OPVK. Projekt Studio digitálního sochařství a nových médií, reg č. CZ.1.07/2.2.00/28.0278 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
3ds Max Help. 3ds Max Help [online]. Autodesk, 2013. Dostupné z: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/16/ENU/3ds-Max-Help/
Doporučená literatura
GAHAN, Andrew. 3ds Max: výukový průvodce tvorbou postav, vozidel, budov a prostředí. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2491-8.
KŘÍŽ, Jan. Mistrovství v 3ds Max: [kompletní průvodce profesionálního grafika]. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2464-2.
SIMMONS, Jason. Kompletní příručka pro designéry: virtual product design. V Praze: Slovart, 2009. ISBN 978-807-3911-515.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Cvičení s počítačovou podporou
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Autodesk 3ds Max - vytváření a hierarchizace objektů, modelování z primitiv, metody polygonového modelování, Mesh Smooth, transformace
3. Autodesk 3ds Max - scéna – environment, světla, kamery, práce s materiály, základy mapování
4. Autodesk 3ds Max - základy modelování a zákonitosti subdivision surfaces, tvorba jednoduchých objektů
5. Autodesk 3DS Max - prohloubení znalostí subdivision surfaces a nástrojů pro modelování
6. Autodesk 3DS Max - příprava modelování dle předlohy, příprava scény, tvorba obrazových podkladů
7. Autodesk 3DS Max - modelování dle předlohy za použití subdivision surfaces a dokončení modelu
8. Autodesk 3DS Max - příprava na volné modelování vlastního designu
9. Autodesk 3DS Max - modelování vlastního projektu, rozšíření možností editačních nástrojů
10. Autodesk 3DS Max - modelování vlastního projektu, využití OpenSubdiv Modifikátoru
11. Autodesk 3DS Max - práce na finálním projektu – pro modelování detailů nástroji digital sculptingu
12. Autodesk 3DS Max - seznámení se s exportem pro 3d tisk, zákonitostmi a nastavením
13. Autodesk 3DS Max - dokončení finálního projektu a jeho příprava na 3d tisk