Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FaVU-B3GD-ZAk. rok: 2018/2019
Profesionalizace práce na úrovni designér – zadavatel. Prohlubování řemeslných, teoretických i komunikačních znalostí. Studentům je svěřována větší zodpovědnost v ateliéru. Samostatně pomáhá nižším ročníkům. Východiskem pro anotaci předmětu je koncept ateliéru grafického designu 1, který je prostorem, monitorem, konektorem současného grafického designu. Koncept je platný skrze všechny ročníky i stupně studia.Prostor1. Ateliér je společným prostorem pro experiment, nadšení, sebereflexi.2. Ateliér je veden aktivními designéry, kteří působí v kontextu současné scény grafického designu.3. Vztah studenta a pedagoga je založený na bázi rovnocennosti, otevřenosti diskuze a nekonfliktnosti, aktivním předávání informací a rozvíjení myšlenek.4. Student je osobitý jedinec se schopností definovat sebe a svou práci. Podpora verbálního a písemného projevu studenta a jeho sebe prezentace.5. Hrdost na akademický prostor. Zodpovědnost za vlastní práci.Monitor1. Student aktivně analyzuje zadání, zkoumá adekvátní formy a využití různých médií, definujekoncept a hranice své práce. Zajímá nás především samotný proces kritického pohledu na zadání a jeho důkladná dokumentace.2. Konání pravidelných ateliérových diskuzí a konzultací zaměřených nejen na ateliérová témata. Pravidelná účast odborné veřejnosti.3. Ateliérový tým komunikuje a spolupracuje nejen interně, ale také externě. Designér funguje jako rozcestník. Zkoumá přesahy grafického designu a vizuální komunikace směrem k humanitním a dalším vědním oborům.4. Pedagog předává maximum svých znalostí a podněcuje studenta i sebe k dalšímu sebevzdělávání.Konektor1. Spolupráce s dalšími českými i zahraničními akademickými prostory (ateliéry).2. Efektivní využívání vzdělávacích nabídek nejen v rámci FAVU – mezioborové přednášky,workshopy, odborné konference, tematické exkurze, nezávislé kulturní projekty apod.3. Vlastní aktivizace a vytváření prostoru pro prezentace v rámci ateliéru i mimo něj – pořádání výstav a dalších tvůrčích projektů.4. Publikování prací studentů a další pomoc při jejich prezentaci.5. Podpora zahraničních studijních i pracovních stáží a výměn studentů s cílem zvýšit jazykové znalosti, získat nové informace a inspiraci.6. Zapojení studentů do aktivit pedagogů.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
obor AGD1 , 3 ročník, zimní semestr, povinný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Seminář