Detail předmětu
Společenský styk a rétorika
FP-UsopPAk. rok: 2018/2019
Společenský styk a rétorika nabízí základní informace a dovednosti z oblasti etikety, kultury projevu v osobní či písemné formě.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti budou znát moderní přístup k prezentacím. Osvojí si základní dovednosti veřejné vystupování.
Budou vedeni k tomu, aby dokázali promluvit před publikem a znali pravidla etikety.
Budou vedeni k tomu, aby dokázali promluvit před publikem a znali pravidla etikety.
Prerekvizity
Znalost obchodních typů společností, nástroje managementu, teorie chování firmy, teorie chování spotřebitelů, mezinárodní obchodní zvyklosti.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Cvičení podporují zejména praktické ovládnutí látky vyložené na přednáškách nebo zadané k samostatnému nastudování za aktivní účasti studentů.
Způsob a kritéria hodnocení
Zápočet
Student získá zápočet v případě, že splní níže uvedená kritéria, a to kumulativně:
1. Povinná účast na cvičeních - povolena 1 absence
2. Individuální prezentace v předem stanoveném termínu
3. Závěrečný test - minimální úspěšnost 75 % správných odpovědí
Student získá zápočet v případě, že splní níže uvedená kritéria, a to kumulativně:
1. Povinná účast na cvičeních - povolena 1 absence
2. Individuální prezentace v předem stanoveném termínu
3. Závěrečný test - minimální úspěšnost 75 % správných odpovědí
Osnovy výuky
Rétorika pro manažery I
Rétorika pro manažery II
Technika řeči
Obchodní etiketa I
Obchodní etiketa II
Image manažera a manažerky
Rétorika pro manažery II
Technika řeči
Obchodní etiketa I
Obchodní etiketa II
Image manažera a manažerky
Učební cíle
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy společenského styku, rétoriky, prezentování a získání praktických dovedností v těchto oblastech.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Kontrola výsledků seminární práce a její následná prezentace před ostatními studenty na cvičeních.
Základní literatura
KOHOUT, J.: Rétorika, Praha 1995, 159 str. ISBN 80-85943-54-9 (CS)
ROLNÝ,I.: Etika a podniková strategie. Nakladatelství Albert Boskovice, 1998, 128 str. ISBN.:80-85834-53-7 (CS)
SAMPSNOVÁ,E.: Jak si vytvořit působivý image. Praha 1996, 135str. (CS)
ROLNÝ,I.: Etika a podniková strategie. Nakladatelství Albert Boskovice, 1998, 128 str. ISBN.:80-85834-53-7 (CS)
SAMPSNOVÁ,E.: Jak si vytvořit působivý image. Praha 1996, 135str. (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
13 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Rétorika pro manažery
Technika řeči
Etiketa
Image manažera a manažerky
Technika řeči
Etiketa
Image manažera a manažerky
Cvičení
13 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
obsahem cvičení je procvičování přednášených témat.
seznámení s moderními přístupy k prezentacím.
Osvojení si základní dovednosti veřejné vystupování. Budou vedeni k tomu, aby dokázali promluvit před publikem a
znalost pravidla etikety - seznamování, oslovování, představování,
stolování, oblékání.
seznámení s moderními přístupy k prezentacím.
Osvojení si základní dovednosti veřejné vystupování. Budou vedeni k tomu, aby dokázali promluvit před publikem a
znalost pravidla etikety - seznamování, oslovování, představování,
stolování, oblékání.