Detail předmětu

Communication and Advertising of Small Company

FP-BCASEAk. rok: 2018/2019

Předmět má za úkol seznámit studenty se zásadami komunikace a využívání jednotlivých prvků komunikačního mixu (reklama, public relations, direct marketing, podpora prodeje, guerilla marketing, apod.) se zaměřením na vhodnost využití pro malé a střední podniky.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

6

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Absolventi kurzu by měli být schopni rozlišovat a volit marketingově komunikační nástroje podle potřeby konkrétní kampaně. Tyto nástroje by měli být schopni kombinovat v rámci komunikačního mixu. Měli by také být schopni správně komunikační kampaně načasovat a zacílit díky využití znalosti cílové skupiny.

Prerekvizity

Předpokladem pro správné pochopení výuky je předchozí absolvování předmětu Marketing a Market Research (a s tím spojené potřebné znalosti).

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Předmět je vyučován formou přednášek, přednášek odborníků z praxe a za pomoci praktických ukázek. Cvičení jsou zaměřena na práci v týmech při zpracování různých úkolů.

Způsob a kritéria hodnocení

Studenti budou hodnoceni na základě součtu bodů získaných za cvičení (zpracování týmového projektu zaměřeného na návrh komunikační kampaně podnikatelského subjektu) a bodů získaných u zkoušky.

Osnovy výuky

Předmět má za úkol seznámit studenty se zásadami komunikace a využívání jednotlivých prvků komunikačního mixu (reklama, public relations, direct marketing, podpora prodeje, guerilla marketing, apod.) se zaměřením na vhodnost využití pro malé a střední podniky.

1) Úvod do marketingové komunikace
2) Regulace reklamy
3) Psychologické aspekty
4) Historie reklamy
5) Plán reklamy a strategie
6) Plán kampaně - Kreativní strategie
7) Kreativita a reklama
8) Kreativita a reklama - přednáška odborníka z praxe
9) - 10) Média v komunikačním mixu
11) - 12) Další nástroje marketingové komunikace

Učební cíle

Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti z oblasti marketingové komunikace a naučit je vnímat rozdíly mezi jednotlivými marketingově komunikačními nástroji. Absolventi by měli být schopni rozhodovat, který druh marketingová komunikace je vhodný vzhledem k marketingovým cílům podnikatele. Zároveň by měli mít předpoklady pro navržení marketingově komunikačních aktivit v podnikatelském plánu pro zavedení nového podniku, či zlepšení komunikace z důvodu získání nových nebo zvýšení spokojenosti stávajících zákazníků, oslovení správné cílové skupiny, atp.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Aktivní účast ve výuce a průběžná kontrola práce na projektech.

Základní literatura

DOYLE, Peter. Value-Based Marketing : Marketing Strategies for Corporate Growth and Shareholder Value. 2. vydání. Chichester: Wiley, 2008. ISBN 978-0-470-77314-7. (EN)
FILL, Chris. Marketing Communications: Interactivity, Communities and Content. Harlow: Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-273-71722-5. (EN)
HAWKINS, Delbert I. a David L. MOTHERSBAUGH. Consumer Behavior: Building Marketing Strategy. 13. Boston: McGraw-Hill Higher Education, 2015. ISBN 978-1259232541. (EN)
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. 4th ed. Harlow: Pearson, 2010, xxiii, 660 s. ISBN 978-0-273-72138-3. (EN)

Doporučená literatura

HOLLENSEN, Svend a Ville MAILA. Marketing management: a relationship approach. 2nd ed. Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2010. ISBN 978-027-3706-830. (EN)
STAHLBERG, Markus a Ville MAILA. Shopper marketing: how to increase purchase decisions at the point of sale. Philadelphia: Kogan Page, c2010. ISBN 978-074-9457-020. (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-E bakalářský

    obor BAK-ESBD , 2 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Předmět má za úkol seznámit studenty se zásadami komunikace a využívání jednotlivých prvků komunikačního mixu (reklama, public relations, direct marketing, podpora prodeje, guerilla marketing, apod.)

1) podstata a princip komunikace
2) důvody vedoucí k využívání marketingové komunikace, faktory ovlivňující marketingovou komunikaci, MK ve vztahu k fázi tržní životnosti produktu
3) korporátní identita – pojem, úloha marketingové komunikace při jejím budování
4) komunikační strategie
5) - 7) reklama + praktické příklady
8) public relations
9) podpora prodeje
10) direct marketing a osobní prodej
11) guerilla marketing
12) - 13) "moderní" komunikační nástroje + ambientní média

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Na cvičeních budou procvičeny marketingově komunikační nástroje probírané na aktuálních přednáškách, tak aby studenti byli schopni aplikovat získané teoretické poznatky v marketingové komunikaci malých a středních podniků.
V posledním týdnu semestru bude věnován prostor prezentacím kompletních komunikačních mixů jednotlivých týmů. Cvičení budou tematicky navazovat na právě probraná témata na přednáškách.