Detail předmětu

Entrepreneurial Laboratory

FP-BELAEAk. rok: 2018/2019

Předmět navazuje na základní znalosti o podnikatelství, které studenti získají v předmětu Principles of Entrepreneurship. Předmět je úvodem k základní přípravě vlastního podnikání. Na počátku studenti hodnotí sama sebe, hledají síly a unikátnosti pro podnikání. Potom generují náměty na samostatnou podnikatelskou činnost a tyto náměty hodnotí. Dále hledají volné místo na budoucím trhu a stanovují konkurenční výhodu svých výrobků, či služeb. Nakonec jsou studenti seznámeni s hlavními částmi podnikatelského plánu pro vlastní podnikání.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

6

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Výstupem studia tohoto předmětu je schopnost analyzovat a hodnotit pozici budoucího podnikání na trhu. Studenti studiem a vlastní přípravou získají základní komptence pro své budoucí podnikání.

Prerekvizity

Předmět bude navazovat na teoretické přednášky, které proběhnou v předmětu Principles of Entrepreneurship. Znalosti teorie prezentované v tomto předmětu je nezbytnou prerekvizitou pro studium předmětu Entrepreneruial laboratory.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Při výuce předmětu budou použity metody interaktivní výuky. Bude kladen důraz na samostatbnou práci a průběžné studium.

Způsob a kritéria hodnocení

Studenti jsou průběžně hodnoceni po vypracování jednotlivých dílčích částí přípravy vlastního podnikání. Hodnocení proběhne pomocí bodů po dokončení těchto částí:
1. Hodbocení sebe sama - až 100 bodů
2. Vypracování a zhodnocení vlastního námětu na podnikání - až 100 bodů
3. Vypracování zhodnocení budoucího trhu. Stanovení vlastní konkurenční výhody - až 100 bodů
4. Vypracování návrhu podnikatelskoho modelu - až 100 bodů

Pro úspěšné zakončení předmětu musí student získat min. 300 bodů

Osnovy výuky

Předmět je vystavěn pouze na cvičeních:
1. Studie proveditelnosti - hodnocení sebe sama
2. Studie proveditelnosti - generování a hodnocení námětů pro budoucí výrobky, či služby
3. Studie proveditelnosti - identifikace oblastí příležitosti pro budoucí podnikání
4. Souhrn studie proveditelnosti - stanovení konkurenční výhody vlastních výrobků, či služeb
5. Výběr a zhodnocení podnikatelské entity
6. Hodnocení budoucího trhu
7. Základní parametry budoucího podnikatelského modelu
8. Organizace budoucího podniku
9. Umístění podnikatelské činnosti + odhad spádové oblasti
10. Limitovaný marketing budoucího podnikání
11. Stanovení BEP a zakladatelského rozpočtu
12. Odhad finančních aspektů budoucího podnikání
13. Vypraconí rizikové analýzy a návrhů na eliminaci rizik

Učební cíle

Hlavním cílem předmětu je interaktivně připravit v základních oblastech budoucí vlastní podnikání. Dalším cílem je generování námětů na výrobky, či služby, tyto náměty hodnotit a pro tyto výrobky, či služby hledat místu na budoucím trhu.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Studenti jsou průběžně hodnoceni po vypracování jednotlivých dílčích částí přípravy vlastního podnikání. Hodnocení proběhne pomocí bodů po dokončení těchto částí:
1. Hodbocení sebe sama
2. Vypracování a zhodnocení vlastního námětu na podnikání
3. Vypracování zhodnocení budoucího trhu. Stanovení vlastní konkurenční výhody
4. Vypracování návrhu podnikatelskoho modelu

Základní literatura

BRIDGE, Simon, Ken O'NEILL a Stan CROMIE. Understanding enterprise, entrepreneurship, and small business. 2nd ed. Houndmills, Basingstoke, Hampshire ; New York: Palgrave Macmillan, 2003. ISBN 0-333-96499-3. (EN)
BURNS., P. 2001 Entrepreneurship and Small Business. UK: Palgrave, 1st. Ed. 418 pp. ISBN 0-333-91474-0. (EN)
RHODES, Robson. Getting started: How to set up your own business. 3.vyd. London: Kogan Page, 1992. ISBN 0-7494-0874-X. (EN)

Doporučená literatura

KORÁB, V. Entreprenurial laboratory. Handbook, BMF, 2016 (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-E bakalářský

    obor BAK-ESBD , 2 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

65 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Předmět je vystavěn pouze na cvičeních:
1. Studie proveditelnosti - hodnocení sebe sama
2. Studie proveditelnosti - generování a hodnocení námětů pro budoucí výrobky, či služby
3. Studie proveditelnosti - identifikace oblastí příležitosti pro budoucí podnikání
4. Souhrn studie proveditelnosti - stanovení konkurenční výhody vlastních výrobků, či služeb
5. Výběr a zhodnocení podnikatelské entity
6. Hodnocení budoucího trhu
7. Základní parametry budoucího podnikatelského modelu
8. Organizace budoucího podniku
9. Umístění podnikatelské činnosti + odhad spádové oblasti
10. Limitovaný marketing budoucího podnikání
11. Stanovení BEP a zakladatelského rozpočtu
12. Odhad finančních aspektů budoucího podnikání
13. Vypraconí rizikové analýzy a návrhů na eliminaci rizik