Detail předmětu
Obchod a podpora prodeje
FP-KoppKAk. rok: 2018/2019
Předmět poskytuje přehled o činnostech obchodování. Seznamuje studenty s jeho základními operacemi - nákupem a prodejem, přepravou, udržováním zásob, výzkumem a ovlivňováním trhu a poskytováním obchodních služeb. Definuje pojem obchodní kategorie a její význam pro realizaci obchodních činností.Vysvětluje základní formy obchodu a soubor podmínek, ve kterých se obchodování realizuje. Cílem předmětu je objasnit pojem obchod a činnosti spojené s obchodováním. Vysvětlit vztah těchto činností k základním funkcím podniku a s důrazem na podporu prodeje.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Požadavky na ukončení (procentní váha)
Návrhový list semestrálního projektu 5%
Semestrální týmový projekt 30%
Přednášky (včetně přednášek odborníků z praxe) 15%
Znalostní test 50%
Osnovy výuky
2. Charakteristické rysy současného obchodu. Specifika obchodu. Obchod na trzích B2C, B2B a B2G.
3. Struktura obchodu. Obchod v ČR. Obchod v době internetu. Právní a etické otázky obchodu.
4. Nákup a jeho řízení. Charakteristika funkce nákupu. Vymezení pojmů. Objekty a formy nákupu. Modely nákupního procesu. Logistika, marketing, informatika a administrativa nákupu.
5. Výzkum nákupního trhu. Nákupní marketingový mix. Podmínky fungování nákupního marketingu.
6. Vytváření dodavatelsko-odběratelských vztahů. Model fungování dodavataleského řetězce. Informační toky mezi funkcí nákupu a dalšími funkčními oblastmi podniku.
7. Prodej a jeho řízení. Charakteristika prodeje, jeho postavení a úloha. Prodejní strategie. Osobní prodejní dovednosti. Prodejní techniky.
8. Příprava a organizace obchodu. Výběr, trénink a hodnocení obchodníků. Obchodník a profesionalismus.
9. Spotřebitelské chování spotřebitelů a organizací. Řízení obchodních vztahů. Ochrana spotřebitele.
10. Obchod a integrovaná marketingová komunikace. Obchodní a marketingové plánování. Komunikační proces a modely.Komunikační strategie.
11. Osobní prodej a přímý marketing. Podstata osobního prodeje. Úloha prodejních týmů. Řízení prodejních týmů. Proces osobního prodeje.
12. Výhody a růst přímého marketingu. Formy přímého marketingu.
13. Strategie podpory prodeje. Podpora prodeje a reklama. Podpora prodeje v maloobchodě. Podpora prodeje zprostředkovatelům. Podpora prodeje spotřebitelům.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
JOBBER, D., LANCASTER, G. Management prodeje. 1.vyd. Praha: Computer Press. 2001. 431s. ISBN 80-7226-533-4.
LUKOSZOVÁ, X. Nákup a jeho řízení. 1.vyd. Praha: Computer Press. 2004. 170s. ISBN 80-251-0174-6.
TELLIS, G.J. Reklama a podpora prodeje. 1.vyd. Praha: Grada Publishing. 2000. 620s. ISBN 80-7169-997-7.
Doporučená literatura
DENNY, R. Prodejem k vítězství. 1.vyd. Praha: Computer Press. 2009. 192s. ISBN 978-80-251-2505-2.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BAK-KS bakalářský
obor BAK-EP-KS , 2 ročník, letní semestr, povinný
obor BAK-EP-KS , 3 ročník, letní semestr, povinný
obor BAK-UAD-KS , 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Konzultace v kombinovaném studiu
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Charakteristické rysy současného obchodu. Specifika obchodu. Obchod na trzích B2C, B2B a B2G.
3. Struktura obchodu. Obchod v ČR. Obchod v době internetu. Právní a etické otázky obchodu.
4. Nákup a jeho řízení. Charakteristika funkce nákupu. Vymezení pojmů. Objekty a formy nákupu. Modely nákupního procesu. Logistika, marketing, informatika a administrativa nákupu.
5. Výzkum nákupního trhu. Nákupní marketingový mix. Podmínky fungování nákupního marketingu.
6. Vytváření dodavatelsko-odběratelských vztahů. Model fungování dodavataleského řetězce. Informační toky mezi funkcí nákupu a dalšími funkčními oblastmi podniku.
7. Prodej a jeho řízení. Charakteristika prodeje, jeho postavení a úloha. Prodejní strategie. Osobní prodejní dovednosti. Prodejní techniky.
8. Příprava a organizace obchodu. Výběr, trénink a hodnocení obchodníků. Obchodník a profesionalismus.
9. Spotřebitelské chování spotřebitelů a organizací. Řízení obchodních vztahů. Ochrana spotřebitele.
10. Obchod a integrovaná marketingová komunikace. Obchodní a marketingové plánování. Komunikační proces a modely.Komunikační strategie.
11. Osobní prodej a přímý marketing. Podstata osobního prodeje. Úloha prodejních týmů. Řízení prodejních týmů. Proces osobního prodeje.
12. Výhody a růst přímého marketingu. Formy přímého marketingu.
13. Strategie podpory prodeje. Podpora prodeje a reklama. Podpora prodeje v maloobchodě. Podpora prodeje zprostředkovatelům. Podpora prodeje spotřebitelům.