Detail předmětu
Předmět v anglickém jazyce 2
FP-Rpaj2PAk. rok: 2018/2019
Strategický rozvoj značky v mezinárodním prostředí.
Značka jako konkurenční faktor.
Zhodnocení potenciálu rozvoje značky.
Vymezení strategie rozvoje značky.
Vizualizace rozvoje značky.
Jazyk výuky
angličtina
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti se seznámí s možnými přístupy k definování strategie rozvoje značky. Seznámí se s netradičními způsoby formulace a prezentace záměru rozvoje značky. Budou umět definovat a aplikovat strategickou vazbu rozvoje značky a strategického rozvoje firmy.
Prerekvizity
Předmět předpokládá znalost základních prvků managementu a postupů v nich uplatňovaných. Studenti musí rovněž znát základní marketingové pojmy a postupy uplatňované při řízení firmy.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Přednášky mají charakter výkladu základních principů, metodologie dané disciplíny, problémů a jejich vzorových řešení.
Způsob a kritéria hodnocení
Při hodnocení předmětu je důraz kladený na systematickou, průběžnou práci studentů. Výsledné hodnocení je klasifikováno dle stupnice ECTS a bude závislé nejen na výsledcích písemného prověření znalostí, ale také na aktivní kontrolované účasti studentů na přednáškách. Cílem hodnocení je prověřit znalosti, schopnosti a dovednosti studentů formou písemné zkoušky (zpracování případové studie) a aktivní účasti na přednáškách(interaktivní formy výuky - případové studie, řízené diskuse apod.).
Požadavky na ukončení (procentní váha)
Přednášky a zadané úkoly 30%
Zkouška(písemná) 70%
Požadavky na ukončení (procentní váha)
Přednášky a zadané úkoly 30%
Zkouška(písemná) 70%
Osnovy výuky
Strategický rozvoj značky v mezinárodním prostředí.
Značka jako konkurenční faktor.
Zhodnocení potenciálu rozvoje značky.
Vymezení strategie rozvoje značky.
Vizualizace rozvoje značky.
Značka jako konkurenční faktor.
Zhodnocení potenciálu rozvoje značky.
Vymezení strategie rozvoje značky.
Vizualizace rozvoje značky.
Učební cíle
Primárním cílem předmětu je vymezit pojetí rozvoje konkurenceschopnosti na základě rozvoje značky v současném mezinárodním konkurenčním prostředí.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast na přednáškách je doporučená a kontrolovaná. V průběhu přednášek probíhá také diskuze a konzultace projektů.
Základní literatura
BEAMISH, P.W. - MORRISON, A. - ROSENZWEIG, P.M. International Management - Text and Cases. 3rd ed. Irwin, 1997. 604 p. ISBN 0-07-114900-7 (EN)
GRIFFIN, R.W. - PUSTAY, M.W. International Business - A Managerial Perspective. 3rd ed. Prentice Hall, 2002. 652 p. ISBN 0-13-042576-1 (EN)
HITT, M.A. - IRELAND, R.D. - HOSKISSON, R.E. Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts. 6th ed. South-Western College Pub, 2004. 544 p. ISBN 0324275307 (EN)
RUGMAN, A.M. - HODGETS, R.M. International Business. 3rd ed. Prentice Hall, 2003. 628 p. ISBN 0-273-67374-2 (EN)
GRIFFIN, R.W. - PUSTAY, M.W. International Business - A Managerial Perspective. 3rd ed. Prentice Hall, 2002. 652 p. ISBN 0-13-042576-1 (EN)
HITT, M.A. - IRELAND, R.D. - HOSKISSON, R.E. Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts. 6th ed. South-Western College Pub, 2004. 544 p. ISBN 0324275307 (EN)
RUGMAN, A.M. - HODGETS, R.M. International Business. 3rd ed. Prentice Hall, 2003. 628 p. ISBN 0-273-67374-2 (EN)
Doporučená literatura
COLLIS, D.J. - MONTGOMERY, C.A. Corporate strategy - Resources and the Scope of the Firm. 1st ed. McGraw-Hill, 1997. 764 p. ISBN 0-256-17894-1 (EN)
VODÁČEK, L. - VODÁČKOVÁ, O. Malé a střední podniky: konkurence a strategické aliance v Evropské unii. 1. vyd. Praha: Management Press, 2004.192 s. ISBN 80-7261-099-6 (CS)
VODÁČEK, L. - VODÁČKOVÁ, O. Strategické aliance se zahraničními partnery. 1. vyd. Praha: Management Press, 2002.137 s. ISBN 80-7261-058-9 (CS)
VODÁČEK, L. - VODÁČKOVÁ, O. Malé a střední podniky: konkurence a strategické aliance v Evropské unii. 1. vyd. Praha: Management Press, 2004.192 s. ISBN 80-7261-099-6 (CS)
VODÁČEK, L. - VODÁČKOVÁ, O. Strategické aliance se zahraničními partnery. 1. vyd. Praha: Management Press, 2002.137 s. ISBN 80-7261-058-9 (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech