Detail předmětu
Strategie konkurenčních střetů
FP-PsksKAk. rok: 2018/2019
Získání znalostí v oblasti přípravy a řízení konkurenčního boje firmy. také budou diskutovány některé praktiky užívané v České republice. Studenti se také seznámí se specifickým informačním systémem obchodní společnosti.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Cvičení podporují zejména praktické ovládnutí látky vyložené na přednáškách nebo zadané k samostatnému nastudování za aktivní účasti studentů.
Způsob a kritéria hodnocení
Zkouška se skládá ze tří teoretických otevřených otázek, čas na vypracování odpovědí je 30 minut. Hodnotí se:
a) Správná identifikace zadaného problému
b) Způsob a rozsah řešení problému s důrazem na jeho vysvětlení.
Odpověď na každou otázku se hodnotí zvlášť. Výsledné hodnocení je dáno aritmetickým průměrem. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS. Nesprávné a nečitelné odpovědi se hodnotí jako nevyhovující.
Osnovy výuky
Charakter konkurenčních střetů
Ofenzivní pojetí konkurenčního střetu
Strategie konkurenčních střetů
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
BARTES,F., DOSTÁL,V. Strategie konkurenčních střetů. Studijní texty. Fakulta podnikatelská . VUT v Brně. Brno: PC DIR, 1999. ISBN 80 – 214 – 1496 -0. (CS)
PORTER,M. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Pubblishing, 1994. ISBN 80 – 85605 – 12 – 0. (CS)
Doporučená literatura
KOTLER,P. Marketing management. 2.upravené vydání. Praha: Victoria Pubblishing, 1995. ISBN 80 – 85605 – 08 – 2. (CS)
PORTER,M. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Pubblishing, 1994. ISBN 80 – 85605 – 11 – 2. (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program MGR-KS magisterský navazující
obor MGR-PFO-KS , 2 ročník, letní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
- základní filosofie ofenzivního pojetí konkurenčního střetu firmy,
- optimální soustředění sil,
- moment překvapení,
- volba místa střetu,
- sladění požadavků a cílů strategie
- změny způsobu vedení střetu,
- samurajské principy vedení střetu,
- připravenost TOP managementu českých firem na konkurenční střety,
- specifický informační systém firmy.
Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).
Konzultace v kombinovaném studiu
Vyučující / Lektor
Osnova
- základní filosofie ofenzivního pojetí konkurenčního střetu firmy,
- optimální soustředění sil,
- moment překvapení,
- volba místa střetu,
- sladění požadavků a cílů strategie
- změny způsobu vedení střetu,
- samurajské principy vedení střetu,
- připravenost TOP managementu českých firem na konkurenční střety,
- specifický informační systém firmy.