Detail předmětu
Počítačová grafika
FIT-PGDAk. rok: 2018/2019
Matematický zápis prostorových objektů, modelování prostorových křivek a ploch, transformace objektů v prostoru, projekce prostorové scény, odstraňování neviditelných částí, modely osvětlení scény, spojité stínování prostorových objektů, barevné modely, základní algoritmy animace, úvod do virtuální reality, počítačové architektury pro podporu grafiky.
Termíny předmětu (vše místnost C204/C205 na FIT):
2.10. - 15-16 (možná budeme muset zrušit, sledujte mail)
16.10. - 12-13 (pozor, změna)
Zrušeno s omluvou: 13.11. - 11-13
27.11. - 11-13
18.12. - 11-13
Zrušeno: 8.1.19 - 11-13
22.1.19 - 15+ Obhajoby
1) Projekce v počítačové grafice, homogenní souřadnice, projekce bodů, úseček, trojúhelníků.
2) Rastrování, obecné principy, postupy rastrování pro úsečky.
3) Barvy, fyzikální podstata barev, barevné modely užívané v grafice, pořizování a zobrazování barevného obrazu.
4) Realistické zobrazování, přehled akceleračních postupů zobrazování, viditelnost.
5) Holografie, reprezentace scén a jejich omezení, výpočetní postupy v holografii.Jazyk výuky
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Způsob a kritéria hodnocení
- Individuální referát
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
Foley, J., van Dam, A., Feiner, S., Hughes, J.: Computer Graphics - Principles and Practice. 2nd ed. Addison - Wesley, Massachusetts, 1990
Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771
Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
- Rastrování, obecné principy, odvození postupů rastrování pro úsečky, kružnice, elipsy
- Radiometrie? Barvy, fyzikální podstata barev, barevné modely užívané v grafice, pořizování a zobrazování barevného obrazu
- Geometrická algebra - úvod, základní principy, objekty a operace, příklady použití a přehled výhod/nevýhod
- Výpočetní holografie
Rozpis témat (příklad):
1) Úvod do předmětu, stručné zhodnocení a "zmapování znalostí" uchazečů, upřesnění témat přednášek
2) Projekce, opakování, homogenní souřadnice, příklad konstrukce projekce, projekce bodů, úseček, trojúhelníků, dalšch objektů
3) Rastrování, obecné principy, odvození postupů rastrování pro úsečky, kružnice, elipsy
4) Barvy, fyzikální podstata barev, barevné modely užívané v grafice, pořizování a zobrazování barevného obrazu
5) Geometrická algebra - úvod, základní principy, objekty a operace, příklady použití a přehled výhod/nevýhod
6) Viditelnost, možnosti zjišťování viditelnosti, reprezentace scény a omezení reprezentace, holografie
7) Realistický rendering, rendering pohybu, další aspekty realistického a real-time zobrazování
V další části semestru je výuka vedena formou seminářů, kdy studenti přednesou prezentaci na dané téma a k tomuto tématu je vedena diskuse.
Konzultace v kombinovaném studiu
Vyučující / Lektor