Detail předmětu

Manažerské vedení lidí a řízení času

FIT-HVRAk. rok: 2019/2020

Kompetence, matice kompetencí týmového manažera. Týmový manažer v roli kouče, moderátora, týmového mluvčího, reprezentanta týmu. Osobnostní rysy týmového manažera. Manažerské činnosti a role manažera v organizaci. Určení vlastního řídicího stylu, diagnostika osobních rysů. Základní principy řízení týmu. Řízení týmu a stupeň jeho vyspělosti.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Výsledky učení předmětu

  • Znalost využití teorie vedení a řízení v praxi,
  • přehled manažerských nástrojů pro vedení týmů a řízení projektů,
  • znalost základní typologie psychologie osobnosti lidí v týmu,
  • znalost vhodných účinných strategií plánování času,
  • znalost vlastního typického stylu plánování,
  • schopnost efektivně pracovat s prokrastinací,
  • přehled přes možnosti a způsoby vedení porad.

Způsob a kritéria hodnocení

Pro získání zápočtu je třeba splnit všechny dále uvedené podmínky:
  • Účast na cvičeních minimálně 80%.
  • Splnění závěrečného testu na minimálně 70% (20 otázek).
  • Rozprava s lektorem.

Učební cíle

  • Seznámit se s týmovými modely, s vlivem osobnostních předpokladů na týmovou roli a nejčastějšími situacemi v týmu,
  • získat praktické dovednosti pro budování a vedení týmu i pro zvládání náročných situací,
  • zlepšit využití potenciálu podřízených a porozumění procesům v týmu,
  • zlepšit schopnost plánování času, efektivně pracovat s prokrastinací,
  • naučit se možnostem vedení porad týmu.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Na hodinách bude kontrolována prezence, pro udělení zápočtu je třeba splnit minimálně 80% účasti. V případě nemoci či jiné závažné překážky v prezenčním studiu je třeba postupovat dle platné vyhlášky proděkana o hlášení překážek ve studiu.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program IT-BC-3 bakalářský

    obor BIT , 1 ročník, letní semestr, volitelný

  • Program IT-MGR-2 magisterský navazující

    obor MMI , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    obor MBI , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    obor MSK , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    obor MMM , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    obor MBS , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    obor MPV , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    obor MIS , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    obor MIN , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    obor MGM , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný

  • Program MITAI magisterský navazující

    specializace NBIO , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    specializace NSEN , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    specializace NVIZ , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    specializace NGRI , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    specializace NISD , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    specializace NSEC , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    specializace NHPC , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    specializace NNET , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    specializace NMAL , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    specializace NVER , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    specializace NIDE , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    specializace NEMB , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    specializace NSPE , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    specializace NADE , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    specializace NMAT , 0 ročník, letní semestr, volitelný
    specializace NISY , 0 ročník, letní semestr, volitelný

  • Program BIT bakalářský 1 ročník, letní semestr, volitelný

  • Program MITAI magisterský navazující

    specializace NCPS , 0 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení odborného základu

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  1. Psychologie osobnosti a typologie lidí v týmu, vytváření skupin a jejich vedení.
  2. Vedení jednotlivců.
  3. Cíle skupin, faktory určující efektivnost skupiny.
  4. Styly vedení.
  5. Spokojenost a motivace, motivační pohovor.
  6. Koučink.
  7. Inventura pracovních postupů, stanovení osobních i profesních priorit.
  8. Systém stanovení cílů, systematické plánování času.
  9. Informační technologie - nové nástroje řízení času.
  10. Chyby v řízení času, prokrastinace.
  11. Stres a duševní hygiena.
  12. Delegování úkolů.
  13. Porady a jejich vedení.