Detail předmětu
Inženýrská pedagogika a didaktika
FEKT-XPC-IPDAk. rok: 2019/2020
Inženýrská pedagogika a didaktika se zabývá v souladu se základy obecné pedagogiky všemi návaznými oblastmi studia a specifikací vlivů technických obsahů a jejich ovlivnění výukovými metodami. Jsou specifikovány cíle výuky a učení ve vyučování odborným předmětům s respektováním jejich hierarchie. Struktura přednášek zohledňuje odbornosti účastníků studia.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Výukové cíle a učební úlohy
3. Učivo, jeho didaktická analýza
4. Strukturování učiva
5. Formy a metody výuky
6. Osobnost učitele
7. Student a měření výsledků jeho výuky
8. Formování osobnosti studenta
9. Projektování výuky
10. Realizace výuky
11. Hodnocení výuky.
12. Dějiny pedagogických systémů.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
Petty, G.: Moderní vyučování, Portál, Praha, 1996
Průcha, J.: Moderní pedagogika, Portál, Praha, 2002
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BPC-AMT bakalářský 0 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program BPC-AUD bakalářský
specializace AUDB-TECH , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program BPC-EKT bakalářský 0 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program BPC-IBE bakalářský 0 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program BPC-MET bakalářský 0 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program BPC-SEE bakalářský 0 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program BPC-TLI bakalářský 0 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program BKC-EKT bakalářský 0 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program MPC-BTB magisterský navazující 0 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program BPC-AUD bakalářský
specializace AUDB-ZVUK , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program EEKR-CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)
obor ET-CZV , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Výukové cíle a učební úlohy
Učivo, jeho didaktická analýza
Strukturování učiva
Formy a metody výuky
Osobnost učitele
Student a měření výsledků jeho výuky
Formování osobnosti studenta
Projektování výuky
Realizace výuky
Hodnocení výuky a pedagogická praxe