Detail předmětu
Praktická angličtina 3
FEKT-HPA3Ak. rok: 2019/2020
Kurz angličtiny zaměřený na rozvoj všech jazykových kompetencí od úrovně B2 a směřuje k úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). Vychází z materiálů a požadavků mezinárodních zkoušek z anglického jazyka.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Absolvent předmětu
- se dokáže účastnit rozhovoru natolik plynule a spontánně, že může vést běžný rozhovor s rodilými mluvčími a udržovat s nimi vztahy, aniž by to některého z účastníků komunikace stálo nepřiměřené úsilí;
- se dokáže aktivně zapojit do rutinních i méně rutinních formálních diskusí;
- dokáže porozumět diskusi týkající se záležitostí spojených s jeho/jejím oborem a dopodrobna pochopit, které myšlenky mluvčí zdůrazňuje;
- dokáže přispět svými názory, vysvětlit a obhájit je, zhodnotit alternativní návrhy, formulovat hypotézy a na hypotézy reagovat.
Písemný projev:
Absolvent předmětu
- dokáže v písemné formě účinně podávat informace i vyjádřit své názory a dokáže na podobná sdělení reagovat;
- dokáže napsat formální dopisy různých typů, zprávu, kritiku a článek.
Poslech s porozuměním:
Absolvent předmětu
- dokáže porozumět hlavním myšlenkám propozičně i jazykově složité řeči týkající se jak konkrétních, tak abstraktních témat ve spisovném jazyce, včetně odborných diskusí ve svém oboru;
- dokáže rozumět delší promluvě a složité argumentaci, pokud jde o téma, které dostatečně zná, a pokud je postup přednášky výrazně signalizován explicitními prostředky.
Čtení s porozuměním:
Absolvent předmětu
- dokáže číst do značné míry samostatně, přičemž používá techniku a rychlost čtení odpovídající různým textům a účelům;
- se dobře orientuje při výběru příručních materiálů;
- má rozsáhlou funkční „čtecí“ slovní zásobu, ale může mít problémy s málo častými idiomatickými spojeními.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Bodové hodnocení předmětu:
Semestrální test: jazykové kompetence (max. 40b., min. 24b., jeden řádný termín, jeden opravný termín).
Zkouška: poslech (max.30b., min. 15b.), čtení (max. 30b., min. 15b.).
Osnovy výuky
2. Předložkové výrazy, předložky za podstatnými jmény, přídavnými jmény a slovesy; frázová slovesa; homonyma
3. Vyjadřování přání a preference; idiomy
4. Modální slovesa; předpony, přípony; jazyk akademické angličtiny: korespondence
5. Vztažné věty; konotace
6. Účelové věty, přípustkové věty, příčinné věty a spojovací výrazy; jazyk akademické angličtiny: zpráva
7. Participium; slovotvorba
8. Přítomné a předpřítomné časy; metafory
9. Minulé a předminulé časy; jazyk akademické angličtiny: kritika
10. Vyjadřování budoucnosti
11. Nepřímá řeč
12. Slovesa s infinitivem s/bez “to” a gerundiem; jazyk akademické angličtiny: článek
Konverzační témata:
1. Kulturní život
2. Společnost
3. Média
4. Vzdělávání a svět práce
5. Věda a technika
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
O’Dell, Felicity, and Annie Broadhead. Objective Advanced. Student’s Book with Answers. Third Edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012.
Zařazení předmětu ve studijních plánech