Detail předmětu
Professional Success
FEKT-GEPOAk. rok: 2019/2020
Etika - základní pojmy, hospodářská etika, firemní ektika. Firemní komunikace. Praní špinavých peněz, korupce, lobbing a jiné negativní ekonomické projevy ve společnosti. Právní prostředí v České republice - základní pojmy, některé problémové oblasti práva. Modelové situace v rámci nácviku komunikačních dovedností. Etiketa - nejčastější situace. Kulturní a ekonomické odlišnosti v Evropě, popř. v jiných zemích světa.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
1. Pojem etika - obecný a ekonomický význam.
2. Firemní identita, kultura, image jako prostředky implementace etiky do firemního prostředí.
3. Projevy neetického chování - korupce,praní špinavých peněz.
4. Aspekty etického chování v mezinárodním podnikatelském prostředí.
5. Podmínky pro podnikání v Evropě, kulturní odlišnosti.
6. Právní aspekty podnikání.
7. Komunikační dovednosti.
8. Etiketa.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
SRONEK, I. Etiketa a etika v podnikání, Management Press. (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2.Firemní identita, kultura, image jako prostředky implementace etiky do firemního prostředí
3.Projevy neetického chování - korupce,praní špinavých peněz
4.Aspekty etického chování v mezinárodním podnikatelském prostředí
5.Podmínky pro podnikání v Evropě, kulturní odlišnosti
6.Právní aspekty podnikání
7.Komunikační dovednosti
8.Etiketa