Detail předmětu
Navrhování a programování robotických pracovišť
FSI-GNPAk. rok: 2019/2020
Hlavní náplní předmětu je seznámit studenty se základy navrhování robotických buněk pro různé aplikace či technologie. Hlavní důraz je zde kladen na celkovou koncepci pracoviště, rozmístění hlavních prvků (2D/3D layout), výběr vhodných senzorů pro danou aplikaci a řešení bezpečnosti pracoviště s ohledem na aktuální požadavky legislativy a mezinárodních norem. Dále se studenti seznámí s aktuálně dostupnými možnostmi programování průmyslových robotů, kde bude hlavní důraz kladen na programování robotů KUKA (jazyk KUKA KRL). Získané znalosti budou nicméně obecně využitelné i pro roboty ostatních výrobců.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
MONKMAN, G. J., HESSE, S., STEINMANN, R. SCHUNK, H. Robot Grippers. Wiley-VCH Verlag, 2007. 463 s. ISBN 978-3527406197 (EN)
NOF, S. Y. Springer Handbook of Automation. Springer, 2009. 1812 s. ISBN 978-3-540-78830-0 (EN)
PIRES, J. N. Industrial Robots Programming: Building Applications for the Factories of the Future. Springer, 2008. 282 s. ISBN 978-0-387-23325-3 (EN)
SICILIANO, B. KHATIB, O. Springer Handbook of Robotics. Springer-Verlag New York, Inc., 2008. 1611 s. ISBN 978-3-540-23957-4 (EN)
WOLF, A., STEINMANN, R. SCHUNK, H. Grippers in Motion: The Fascination of Automated Handling Tasks. Springer, 2005. 242 s. ISBN 978-3-540-27718-7 (EN)
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Laboratorní cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Návrhová metodika pro celkovou koncepci buňky, rozmístění hlavních komponent. Pokročilé programování v KUKA KRL (expert).
3. Pokročilé programování v KUKA KRL, senzory – možnosti zapojení, možnosti řízení buňky.
4. Případová studie č. 1: Manipulační úloha s robotem KUKA (pásový dopravník, externí řídicí systém).
5. Případová studie č. 2: Využití simulačních nástrojů (CAD/CAM programování robotu: odjehlování, frézování).
6. Případová studie č. 3: Technologické operace s průmyslovými roboty. Požadavky, možnosti a přístupy k řešení.
7. Zadání individuálních projektů s roboty KUKA: možnosti řešení.
8. Řešení individuálních projektů – konzultace a verifikace postupů.
9. Řešení individuálních projektů – konzultace a verifikace postupů.
10. Řešení individuálních projektů – konzultace a verifikace postupů.
11. Řešení individuálních projektů – konzultace a verifikace postupů.
12. Verifikace a hodnocení vytvořených studentských návrhů.
13. Zápočet.
Elearning