Detail předmětu
Business Competence Development
FP-BBCDEAk. rok: 2020/2021
Předmět je zaměřen na rozvoj podnikatelských kompetencí studentů, zejména s orientací na manažerské, marketingové, finanční a nákupní dovednosti. Důležitou roli bude hrát pochopení vazeb mezi podnikatelskými rozhodnutími v různých oblastech podnikového řízení (marketing, finance, nákup, management apod.). Ve výuce budou použity tři softwarové moduly zaměřené na bankovnictví, ERP systém a e-shop. Studenti si založí vlastní firmy a budou spolu obchodovat na virtuálním mezinárodním trhu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Studenti budou pracovat v týmech. Hodnocení bude založeno na vícekriteriálním posouzení jak týmového výkonu, tak osobního přínosu každého studenta pro dosažené výsledky. Studenti budou mít možnost celkem získat 100 bodů za tyto klíčové aktivity - příprava projektu pro podnikání - 50 bodů, příprava a prezentace projektu - investoři, zákazníci 10 bodů (elevator pitch, business pitch). Zbylých 40 bodů získají studenti v rámci ústní zkoušky v podobě kolokvia.
Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem:
Vypracování projektu, ústní zkouška
Zakončení předmětu distanční forma:
Vypracování projektu, ústní zkouška (on-line)
Osnovy výuky
2. Presentation of the specific aspects in team learning, the explanation of the coach role and the roles of team members
3. Team creation and team building activities
4. Making up - the name of companies, logos and other graphic materials, product portfolio definition (services) on B2B market
5. Division of individual activities within the company - marketing, purchase, sales, finance etc., pricing - price lists, definition of distribution channels
6. Creation of online marketing promotion - Facebook pages and other profiles on social networks, relevant information, brand story telling on Facebook, the preparation of graphic materials (photos etc.)
7. Creation of company webpage, newsletter, e-mail offer for potential customers
8. Video marketing promotion on Youtube, Facebook pages and other social networks, company promotional video, product promotional video
9. Communication with customers (email, social networks etc.), preparation of elevator pitch for investors
10. Presentation for investors and feedback from them
11. Communication with customers, trading and leading of related agenda - purchase, finance, sales and marketing
12. Videoconference presentations for customers in Finland - Business Pitch
13. Final Feedback, students evalution
Učební cíle
- Uvědomění si souvislostí mezi rozhodnutími v jednotlivých oblastech podnikatelské „agendy“, jejich vzájemných dopadech a vazbách na naplňování podnikatelské strategie.
- Uvědomění si vlastních schopností tvořivě reagovat na vývoj vnitřního a vnějšího firemního prostředí a faktorů které brání uplatnění těchto schopností.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Prezentace specifik výuky v týmech, vysvětlení role kouče a jednotlivých rolí členů týmu
3. Vytvoření týmu a team building aktivity
4. Vytvoření jména společnosti, Loga a dalších grafických podkladů, definování produktového portfolia (produkt služba) na B2B trhu
5. Rozdělení jednotlivých činností v rámci firmy - marketing, nákup, prodej, finance; tvorba cenové politiky a specifikace distribučních kanálů,
6. Tvorba on-line marketingové propagace - FB stránky a další profily na soc. sítích, doplnění relevantních informací, vytvoření příběhu značky, příprava grafických podkladů (fotky apod.)
7. Tvorba webové prezentace společnosti, vytvoření newsletteru a emailové nabídky pro potencionální zákazníky
8. Video marketingová propagace na Youtube, FB a dalších sociálních sítí - propagační video společnosti, reklamní video na propagaci produktu
9. Komunikace se zákazníky (email, sociální sítě apod.), příprava prezentace pro investory
10. Realizace prezentace pro investory a jejich zpětná vazba,
11. Komunikace se zákazníky, obchodování a vedení související agendy - nákup, finance, prodej, marketing uzavírání obchodů; příprava prezentace pro firmy (Business Pitch)
12. Prezentace formou videokonference pro zákazníky ve Finsku - Business Pitch
13. Závěrečná zpětná vazba a uzavření hodnocení
Elearning