Detail předmětu
Competitiveness and Communication of Small Company
FP-BCCSMEAk. rok: 2020/2021
Klíčovým aspektem předmětu je zaměření všech přístupů na úroveň malých a středních firem. Prezentace přístupů k rozvoji konkurenceschopnosti firmy s důrazem na koncepci úspěchuschopnosti, pojetí zdrojů a základních kompetencí a rozvoj značky. Vymezení přístupu ke komunikaci podniku. Vymezení klíčových prvků strategie podniku. Hodnocení konkurenceschopnosti podniku. Principy rozvoje značky a jejich využití pro rozvoj business modelu podniku. Problematika konkurenční výhody a hodnoty pro zákazníka.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Způsob a kritéria hodnocení
• Hodnocení práce na projektu ze cvičení – až 40 bodů – pro získání zápočtu je třeba získat alespoň 20 bodů
• Obhajoba projektu – až 60 bodů – probíhá formou týmové diskuze. Studenti musí prokázat znalost projektu a řešeného problému a znalost odpovídající teorie.
• Zkouška – písemná s ústním dozkoušením – až 100 bodů
Písemná zkouška s ústním dozkoušení
První část obsahuje 10 otázek s volitelnými odpověďmi A až E, druhá část pak dva otevřené úkoly s dílčími otázkami. U otázek s volitelnými odpověďmi je pouze jedna odpověď správná. Správná odpověď „+ 1 bod“, špatná odpověď „-1 bod“, žádná odpověď „0 bodů“. Otevřené otázky jsou hodnoceny každá maximálně 45 body. Maximální celkový počet bodů z testu je 100. Na zpracování první části (otázky s volitelnými odpověďmi) mají studenti 15 minut. Na zpracování části s otevřenými otázkami mají studenti 60 minut. Pro zpracování části s otázkami s volitelnými odpověďmi není možné používat žádné podklady. Zpracování otevřených otázek probíhá formou „open book“. Po testu následuje ústní rozprava.
Zpracování a obhajoba projektu
Při zpracování projektu studenti řeší v týmech (3 – 8 členů) analytický nebo aplikační projekt. Detailní specifikace typů projektu bude vystavena v e-learningu. Složení týmů a zadání projektu je třeba odevzdat elektronicky nejpozději do konce 6. týdne semestru. Před odevzdáním zadání je povinná minimálně jedna konzultace tohoto zadání. Tým musí obecné zadání upravit a specifikovat. Studie je obhajována v termínu určeném časovým harmonogramem semestru - bude upřesněn v e-learningu. Předpokládá se, že obhajoby budou probíhat v prvních 2 týdnech zkouškového. Délka jedné obhajoby je 60 – 120 minut. Obhajoby se musí účastnit celý tým. Chybějící členové musí obhajobu nahradit. Studenti odevzdají písemné zpracování projektu nejpozději týden před termínem obhajoby. Pro odevzdání volte formát pdf. Pro název souboru použijte příjmení vedoucího člena týmu. Odevzdání a hodnocení odevzdaného projektu cvičícím alespoň 10 body jsou podmínkou zápočtu. Při obhajobě je hodnocena jak znalost projektu a řešené problematiky, tak znalost odpovídající teorie. Tým je hodnocen jako celek. Součástí hodnocení je i vzájemné hodnocení členů týmu, které může snížit bodové hodnocení těch členů týmu, kteří neodvedli odpovídající výkon – detaily tohoto hodnocení budou uvedeny v e-learningu.
Penalizace za nedodržení termínů k celkovému hodnocení:
Pozdní odevzdání zadání projektu: -10b
Pozdní odevzdání projektu: -10b
Chybějící povinná konzultace: -10b
Výsledná klasifikace se odvíjí od celkového počtu získaných bodů a je v souladu s ECTS. Opravné termíny zkoušek se řídí studijním a zkušebním řádem.
Osnovy výuky
2. Competitive space, identification of competitive links. Evaluation of competition, competitors, competitive relations, competitive rules, market and customer segments.
3. Competitiveness of company in business models, modification for conditions of small and middle-sized companies. Definition of competitive base, competitive character of strategy, typology of competitive advantages.
4. Development of competitive advantages in success-ability based conception, managerial model of competitiveness. Analysis of customer value creation for advantage and brand development in small company.
5. Brand and brand development as factor of competitiveness of small and middle-sized company.
6. Comparison of approaches of large and small companies in the process of development of competitiveness.
7. Marketing communication of small and middle-sized companies. Communication of small company in the context of brand, product and service.
8. Psychological, legal and ethical aspects of communication and advertising.
9. Creation of advertising, product photography, creation of advertising and communication materials.
10. Media in communication mix and marketing communication.
11. Communication activities and plans of advertising campaigns.
12. Complex evaluation of success-ability potential.
13. Formulation and evaluation of strategy of development of competitiveness and implementation activities in small company.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
U prezenční formy studia je vyžadována minimálně jedna konzultace zadání projektu a jedna konzultace obsahu projektu. Povinná je účast na obhajobě projektu.
Základní literatura
HITT, M.A., IRELAND, R.D. and R.E. HOSKISSON. Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts and Cases. 12th ed. South-Western College Pub, 2017. 896 p. ISBN 978-1-305-50214-7.
KAPFERER, J.N. The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking (New Strategic Brand Management: Creating & Sustaining Brand Equity). 5th ed. Kogan Page, 2012. 512 p. ISBN 0749465158.
PELSMACKER, P.D., GEUENS, M., and J.V.D. BERGH. Marketing communications: a European perspective. 4th ed. Harlow: Pearson, 2010, xxiii, 660 s. ISBN 978-0-273-72138-3.
Doporučená literatura
DOYLE, P. Value-Based Marketing: Marketing Strategies for Corporate Growth and Shareholder Value. 2. vydání. Chichester: Wiley, 2008. ISBN 978-0-470-77314-7.
FILL, C. Marketing Communications: Interactivity, Communities and Content. Harlow: Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-273-71722-5.
HOLLENSEN, A. and V. MAILA. Marketing management: a relationship approach. 2nd ed. Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2010. ISBN 978-027-3706-830.
KELLER, K.L. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. 4th ed. Boston: Pearson, c2013, 562 p. ISBN 978-013-2664-257.
PORTER, M. E. Competitive Advantage. First Free Press Export Edition: Free Press 2004. 557 s. ISBN: 0-7432-6087-2.
STAHLBERG, M. and V. MAILA. Shopper marketing: how to increase purchase decisions at the point of sale. Philadelphia: Kogan Page, c2010. ISBN 978-074-9457-020.
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Elearning