Detail předmětu
Informace o konkurenci
FP-KikPAk. rok: 2020/2021
Předmět je zaměřen na problematiku získávání informací o konkurenci legální a eticky vhodnou cestou. Studenti si osvojí teoretické základy a metodické postupy potřebné pro získání a osvojení znalostí v oblasti přípravy a vlastního získávání informací o konkurenci. Důraz je kladen na osvojení postupů při analýze získané informace jako základního postupu získání přidané hodnoty tvořící novou znalost o konkurenčním subjektu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Cvičení podporují zejména praktické ovládnutí látky vyložené na přednáškách nebo zadané k samostatnému nastudování za aktivní účasti studentů.
Způsob a kritéria hodnocení
Zápočet: vypracování semestrální práce.
Zkouška: písemná forma. Student obdrží dvě otázky, na jejichž odpovědi má vymezený časový prostor. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS. V případě rozhodnutí o distanční formě platí bod 3.
Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem:
Zápočet: vypracování semestrální práce, která bude zaslána přednášejícímu.
Zkouška: písemná forma. Student obdrží dvě otázky, na jejichž odpovědi má vymezený časový prostor. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS. V případě rozhodnutí o distanční formě platí bod 3.
Zakončení předmětu v distanční formě:
Zápočet: vypracování semestrální práce.
Zkouška: test prostřednictvím e-learningu. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS.
Osnovy výuky
Zdroje dat , informace a jejich získávání.
Zpracování získaných dat a informací.
Dezinformace, práce s dezinformací
Ochrana obchodního tajemství organizace.
Etika Competitive Intelligence.
Mezinárodní organizace Competitive Intelligence.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Doporučená literatura
KAHANER, L., 1997: Competitive Intelligence. New York: Simon & Schuster, 1997. ISBN 978-0-684-84404-6. (EN)
LIEBOWITZ, J. Strategic Intelligence. New York: Auerbach Publications, 2006. 223p. ISBN 978-0-8493-9868-1.
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BAK-EP bakalářský 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Stanovení potřebných informací pro vrcholové vedení organizace (Analýza problému, Stanovení KIQ, Stanovení KIT).
3. Zdroje dat a informací (Základní rozdělení zdrojů dat a informací, Klasické zdroje dat a informací, Elektronické zdroje dat a informací).
4. Způsoby získávání dat a informací (Fáze sběru dat a informace).
5. Zpracování získaných dat a informací (spolehlivost zdroje informace, důležitosti informace, stanovení pravdivosti informace).
6. Dezinformace (Vymezení pojmu dezinformace, Druhy dezinformací).
7. Dezinformace (Identifikace dezinformace, Analýza dezinformace).
8. Předpověď reakce konkurenta (Reaktivní přístup, Pozdní přístup, Vhodný přístup, Proaktivní přístup, Stanovení reakce konkurenta).
9. Obchodní tajemství organizace (Vymezení pojmu dle platné legislativy, zásady ochrany obchodního tajemství organizace).
10. Etika Competitive Intelligence (Etický kodex Competitive Intelligence, Pravidlo újmy).
11. Mezinárodní organizace Competitive Intelligence, Mezinárodní aspekty Competitive Intelligence.
12. Organizační formy procesu Competitive Intelligence v organizaci. Příklady sledování konkurence v zahraničí.
13. Požadavky na personální zajištění procesu Competitive Intelligence v organizaci.
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Stanovení potřebných informací pro vrcholové vedení organizace (Analýza problému, Stanovení KIQ, Stanovení KIT).
3. Způsoby získávání dat a informací (Fáze sběru dat a informací, Klasické způsoby, Softwarové nástroje).
4. Dezinformace (Vymezení pojmu dezinformace, Druhy dezinformací).
5. Dezinformace (Identifikace dezinformace, Analýza dezinformace).
6. Předpověď reakce konkurenta (Reaktivní přístup, Pozdní přístup, Vhodný přístup, Proaktivní přístup).
7. Požadavky na personální zajištění procesu Competitive Intelligence v organizaci.
Elearning