Detail předmětu

Marketing a management

FAST-NVB034Ak. rok: 2020/2021

Marketing jako podnikatelská filozofie, strategický marketing, analýza trhu, okolí konkurence, SWOT analýza, analýza příležitostí firmy a ohrožení, stanovení cílů podniku, marketingový mix, výrobková politika, distribuční politika, komunikační politika. Principy vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Ústav stavební ekonomiky a řízení (EKR)

Výsledky učení předmětu

Schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Základní otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.

Prerekvizity

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Osnovy výuky

1. Marketing a jeho role v rozvoji podniku.
2. Marketingové plánování.
3. Marketingový výzkum.
4. Trhy organizací a nákupní chování organizací.
5. Marketing ve veřejném sektoru.
6. Metody marketingové komunikace.
7. Distribuční procesy.
8. Marketingové analýzy ve stavebnictví.
9. Marketingové strategie.
10. Méně známá "P" z marketingového mixu.

Učební cíle

Získání schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Základní otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program NPC-SIM magisterský navazující 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Marketing a jeho role v rozvoji podniku. 2. Marketingové plánování. 3. Marketingový výzkum. 4. Trhy organizací a nákupní chování organizací. 5. Marketing ve veřejném sektoru. 6. Metody marketingové komunikace. 7. Distribuční procesy. 8. Marketingové analýzy ve stavebnictví. 9. Marketingové strategie. 10. Méně známá "P" z marketingového mixu.

Cvičení

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Marketing a jeho role v rozvoji podniku. 2. Marketingové plánování. 3. Marketingový výzkum. 4. Trhy organizací a nákupní chování organizací. 5. Marketing ve veřejném sektoru. 6. Metody marketingové komunikace. 7. Distribuční procesy. 8. Marketingové analýzy ve stavebnictví. 9. Marketingové strategie. 10. Méně známá "P" z marketingového mixu.