Detail předmětu

Digital games prototyping

FaVU-1DGP-ZAk. rok: 2021/2022

Studenti tvoří hry v průběhu kurzu jak jednotlivě, tak ve skupinách. Kurz je zaměřen na tato témata: základy game designu (pravidla, konflikt, formální systémy, motivace); žánrová specifika (asynchronní hry, balancing, obtížnost, onboarding, pravděpodobnost); nástroje vyprávění (nelineární dialog, vyprávění prostředím, audiovizuální narace); práce s nástroji (VUE, Unity, Twine/Inklewriter); herní tvorba (2D skill based - platformer/shooter, 3D story driven, kompetetivní karetní hra, game-book).

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Filozofická fakulta (FF MU)

Výsledky učení předmětu

Po úspěšném dokončení kurzu bude mít student:

• portfolio:
- hratelný prototyp skill-based digitální hry (2D, 3D, platformer)
- hratelný prototyp narrative-based digitální hry (exploration, game-book)
- hratelný prototyp karetní hry

• schopnost:
- navrhovat a analyzovat herní mechanismy
- vytvářet prototypy her
- vizualizovat systémy interakce
- základního ovládání a práce v UNITY

• znalost:
- nástrojů běžně používaných v herním průmyslu
- vývojového cyklu (předprodukce, produkce, release)

Prerekvizity

Schopnost a ochota pracovat ve skupině, výdrž, kreativita, znalost digitálních her.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Teoretická příprava, tvorba v hodinách kurzu, práce na projektech ve skupinách mimo výuku, projektové konzultace.

Způsob a kritéria hodnocení

• závěrečný (skupinový) projekt (60 % hodnocení)
• průběžně dokončované herní prototypy (40 % hodnocení)

Osnovy výuky

• game design | základy (pravidla, konflikt, formální systémy, motivace); žánrová specifika (asynchronní hry, balancing, obtížnost, onboarding, pravděpodobnost); nástroje vyprávění (nelineární dialog, vyprávění prostředím, audiovizuální narace)

• práce s nástroji | VUE, Unity, Twine/Inklewriter

• herní tvorba | 2D skill based - platformer/shooter, 3D story driven, kompetetivní karetní hra, game-book

Učební cíle

Kurz je zaměřen na praktickou tvorbu digitálních herních prototypů. Výstupem a průběžnou prací je typický iterativní cyklus vývoje: game design > tvorba prototypu > playtest > opakovat.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Povinná docházka (tolerované množství absencí upřesněno v úvodu semestru).

Základní literatura

A theory of fun for game design. Edited by Raph Koster. Scottsdale, AZ: Paraglyph Press, 2005. x, 244 p. ISBN 1932111972.
CRAWFORD, Chris. The art of computer game design : [reflections of a master game designer]. Berkeley: Osborne
FULLERTON, Tracy. Game design workshop : a playcentric approach to creating innovative games. Edited by Eric Zimmerman. 3rd edition. Boca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis, 2014. xxvii, 507. ISBN 9781482217162.
KOSTER, Raph. A Theory of Fun for Game Design. 2004. ISBN 978-1-932111-97-2. info
McGraw-Hill, 1984. xiv, 113. ISBN 0881341177.
SCHELL, Jesse. The Art of Game Design: A book of lenses. 2008. ISBN 0-12-369496-5.
TEKINBAŞ, Katie Salen a Eric ZIMMERMAN. Rules of play : game design fundamentals. London: MIT, 2004. xv, 672. ISBN 0262240459.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program VUB bakalářský

    obor VU-IDT , 2 ročník, letní semestr, volitelný
    obor VU-IDT , 3 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Seminář

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor