Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-SkrPAk. rok: 2021/2022
Obsahem předmětu jsou poznatky z oblasti mezilidské komunikace, které usnadní studentkám a studentům jako budoucím manažerům jejich působení v řídicích funkcích. V průběhu výuky budou frekventantky a frekventanti seznámeni s teoretickými modely interpersonální komunikace a následně bude kladen důraz na aplikaci a procvičení získaných poznatků v modelových situacích, při řešení případových studií či vzájemných diskuzích.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Pro úspěšné absolvování předmětu je nutné splnit následující podmínky:
Pro konečné hodnocení celého předmětu je nutno splnit výše uvedené podmínky, a to nejméně s 60% úspěšností.
ISP:
Osnovy výuky
1. Úvod do předmětu: význam interpersonální komunikace pro práci manažera. Koncepce předmětu, jeho základní témata a jejich návaznosti. Přehled studijní literatury základní a doporučené. Stanovení požadavků k zápočtu. Výběr témat pro zpracování semestrální práce.2. Sebepoznání a poznávání osobnosti druhých jedinců jako účinný nástroj efektivní komunikace manažera.3. Stres a jeho eliminace. Účinné techniky pomáhající čelit stresu v manažerské práci.4. Účinná komunikace v krizových situacích.5. Konflikty a přístupy k jejich řešení na pracovišti. Efektivní komunikace v konfliktních situacích.6. Účinné styly vedení v současné manažerské praxi a podmínky jejich aplikace.7. Efektivní komunikace v mezinárodním týmu. Interkulturní management.8. Specifika komunikace ve vybraných národních kulturách.9. Sdílení zkušenosti z praxe úspěšného manažera.10. Organizační kultura a manažer jako tvůrce jejího obsahu.11. Vnitrofiremní komunikace F2F i ve virtuálním prostředí. 12. Work life balance. 13. Závěrečná sumarizace získaných poznatků a vyhodnocení získaných dovedností a zkušeností.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení