Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-BBDAEAk. rok: 2021/2022
Rozvoj podnikání představuje myšlenky, iniciativy a aktivity vedoucí k dalšímu směrování podnikání a zlepšování stávajícího výkonu a efektivity malé společnosti. To zahrnuje rozhodnutí o zvyšování výnosů, růstu z hlediska rozšiřování podniku, zvyšování ziskovosti budováním strategických partnerství a přijímání strategických obchodních rozhodnutí, jako je prodej firmy nebo naopak prodej práv spojený s franšízou. Posouzení podnikání může pomoci identifikovat obchodní růst a rozvojové příležitosti nebo naopak vést ke zjištění, že v rámci stávajících obchodních aktivit nefungují některé části nebo chybí sladění mezi interním prostředím firmy a vnějším prostředím.Jednou z největších výzev při provozování malého podniku je čas, kdy se musí objektivně zhodnotit, jak se podniku vlastně vede. Posouzení vývoje podnikání poskytuje spravedlivý a nestranný pohled, který je nutný při rozhodování o strategických rozhodnutích o směru dalšího podnikání nebo provedení analýzy mezer a potřeb ve fungování podniku a jeho cíli.Aktivity rozvoje podnikání se týkají různých funkcí a oblastí, včetně prodeje, marketingu, projektového řízení, produktového managementu a řízení dodavatelů. Zapojeny jsou také sítě, vyjednávání, partnerství a úsilí o úsporu nákladů. Všechny tyto různé oblasti a činnosti jsou řízeny cíli rozvoje podnikání a jsou s nimi v souladu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Student musí absolvovat a splnit tři kritéria, které jsou navzájem provázané a tvoří jednotlivé bodované výstupy v rámci celkového hodnocení. Student se musí v průběhu aktivně podílet na vyřešení a týmových diskuzích v rámci případových studií, workshopů a následném zpracování a prezentace finálního semestrálního projektu. Případové studie a workshopy (40%) – budou probíhat formou zpracování a diskuze na praktických cvičeních a přednáškách. Semestrální projekt (40%) – bude realizován prostřednictvím týmového zpracování finálního projektu a jeho prezentací všemi členy týmů (vyjímku lze udělit na základě individuálního posouzení potřeb a zájmu studenta lektorem). Písemní test (20%) - zhodnocení individuální úrovně znalostí studenta a jeho orientace a přehledu v dané problematice.
Studenti s individuální studijním plánem (ISP) jsou povinni splnit dvě aktivity a tím je zpracování semestrálního projektu a realizaci písemného testu. Student předloží (formou emailu s přiložením skenu nebo dokumentu ISP) potvrzení lektorovi na začátku probíhajícího semestru.
Osnovy výuky
1. týden - Úvod – podmínky, hodnocení a časový harmonogram kurzu. Relevance problematiky a definování konceptu (z)hodnocení rozvoje podnikání, proaktivní vs. reaktivní, plánovaný vs emergentní přístup k problematice.2. Týden - Modely životních cyklů - biologické pojetí rozvoje, pyramida organizačního rozvoje, rozpoznání bolestí z růstu, různé vztahy se stakeholdery v různých fázích životního cyklu.3 týden - Vnitřní a vnější kontext jako stimul pro rozvoj - model otevřených systémů, sladění strategické orientace a konstrukčních prvků.4. Týden - Model rozvoje podnikání: plánování - implementace-provedení - vyhodnocení. Diagnostická analýza a hodnocení na úrovni organizace, sběr a analýza diagnostických informací a zpětné vazby. Přehled analyticko-výzkumných a evaluačních metod používaných v procesu plánování a rozhodování.5. týden - Návrh a implementace – technicko-strukturální intervence, intervence v řízení lidských zdrojů, procesní intervence, intervence strategické změny a další. Implementace a akční plánování.6. Týden - Vyhodnocení - měření a účinnost intervencí, měření intervence rozvoje organizace jako zpětnovazební smyčka.7. Týden - Čas na přípravu projektu – (na základě průběžné individuální nebo týmové konzutace s lektorem)8. týden - Prezentace projektů a zpětná vazba9. týden - Prezentace projektů a zpětná vazba10. týden - Písemná zkouška
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast na přednáškách není kontrolovaná a povinná. Účast na praktických cvičeních je kontrolovaná, ale v důsledku probíhající situace není povinná či jinak hodnocena účast. Kontrola jednotlivých aktivit je prováděná formou hodnocení kvality průběžně generovaných výstupů a participace studenta na zpracování individuálních, týmových úkolech a diskuzích. V případě, pokud studentovi neumožní jeho zdravotní stav účast na cvičeních, je možné průběžné aktivity zpětně vypracovat a odevzdat lektorovi (po předešlé domluvě).
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
obor BAK-ESBD , 3 ročník, letní semestr, povinný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení