Detail předmětu
Professional ICT seminar
FP-PICTAk. rok: 2021/2022
Předmět je zaměřen na zlepšení efektivity práce s anglickým textem, poslech a diskusi. Zaměřuje se na odborný a akademický jazyk, analýzu odborných textů, poslech a reprodukci, písemné vyjadřování, formální písemnou komunikaci.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Výsledkem učení je zlepšit a prohloubit schopnosti studentů ústně prezentovat odborné téma v anglickém jazyce a dále schopnost porozumět různým typům odborných textů, schopnost analyzovat, syntetizovat, parafrázovat, organizovat a reprodukovat informace v nich obsažené.
Student zná základní charakteristiky jazyka vědy a techniky, rozumí různým druhům odborných textů z oblasti vědy a techniky, IT, komunikačních technologií a ekonomie, je schopen analyzovat a reprodukovat informace obsažené v odborných textech, diskutovat o nich a vyjadřovat své vlastní názory v mluvené i písemné formě, umí prezentovat různá odborná témata
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Seminář - diskuse k tématům, samostatná práce, práce ve skupinách, individuální domácí příprava.
Způsob a kritéria hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem (max. 40b, min. 25 b., jeden řádný termín). Práce s textem a písemná práce.
Požaduje se 75% aktivní účast a průběžné plnění úkolů.
Zakončení předmětu v případě studentů se schváleným individuálním studijním plánem:
Zápočet: práce s textem a písemná práce (max. 40b, min. 25 b., jeden řádný termín).
Zakončení předmětu v distanční formě (uplatní se pouze tehdy, když objektivní vnější okolnosti neumožňují uskutečňovat studijní program v souladu s udělenou akreditací)
Zápočet: práce s textem a písemná práce (max. 40b, min. 25 b., jeden řádný termín).
Může být požadováno průběžné plnění konkrétních úkolů.
Osnovy výuky
Odborné texty, poslech s porozuměním
Profesní komunikace
Formální jazyk, akademický jazyk a styl
Akademický text, struktura akademického textu
Formální písemná komunikace
Učební cíle
Předmět je zaměřen na práci s odbornými texty a rozvíjení jazykových dovedností.
Cílem předmětu je: zlepšení čtecích dovedností studentů, porozumění anglickému odbornému textu, diskuse o odborných tématech, rozvoj porozumění mluvenému jazyku, písemná komunikace.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
MOORE, Julie. Oxford academic vocabulary practice: upper-intermediate, B2-C1. Oxford: Oxford University Press, 2017. ISBN 978-0-19-400091-8.
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BAK-MIn bakalářský 3 ročník, letní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Elearning