Detail předmětu
Hospodářská angličtina 1
FP-HA1PZAk. rok: 2021/2022
Kurz navazuje na obecný jazyk studovaný na střední škole. Vyžaduje velmi dobrou znalost obecného jazyka minimálně na středně-pokročilé úrovni. Předmět je zaměřen na charakteristické vlastnosti obchodní angličtiny na úrovni B1. Poskytuje studentům příslušnou slovní zásobu a dovednosti nezbytné pro odbornou komunikaci.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Zápočet: 75% aktivní účast na seminářích, e-learningové aktivity a cvičení, závěrečný test
Zkouška: porozumění slyšenému odbornému textu, porozumění čtenému odbornému textu
Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem:
Zápočet: e-learningové aktivity a cvičení, závěrečný test
Zkouška: porozumění slyšenému textu, porozumění čtenému textu
Zakončení předmětu v distanční formě (uplatní se pouze tehdy, kdy objektivní vnější okolnosti neumožňují uskutečňovat studijní program v souladu s udělenou akreditací):
Zápočet (prostřednictvím Moodle): 75% aktivní účast na online seminářích prostřednictvím MS Teams, e-learningové aktivity a cvičení, závěrečný test
Zkouška (prostřednictvím Moodle): porozumění slyšenému odbornému textu, porozumění čtenému odbornému textu
Osnovy výuky
1. U1: Brands – Favourite brands, Building brand, Brand, product and market.
2. U1: Brands – Present Simple and Present Continuous, Taking part in meetings.
3. U2: Travel – Travel experiences, Hotel chains, Business travelling, British and American travel words.
4. U2: Travel – Future tenses, Telephoning: making arrangements.
5. U3: Change - Attitudes to changes at work, Words describing changes, Managing meetings.
6. U3: Change - Past Simple and Present Perfect. Meetings - writing the minutes.
7. U4: Organisation – Status within an organisation, Successful organisation, Words and expressions describing a company structure.
8. U4: Organisation – Noun combinations, Socialising: introductions and networking.
9. U5: Advertising – Authentic advertisements, Advertising campaign, Words and expressions for talking about advertising.
10. U5: Advertising – Articles, Starting and structuring a presentation.
11. U6: Money – Attitudes to money, Investments, Words for talking about finance.
12. U6: Money – Describing trends, Dealing with figures.
13. Zápočtový test.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
MASCULL, B.: Business Vocabulary in Use Intermediate, CUP 2010 (EN)
MURPHY, R. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English: with answers. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, c2012, x, 380 s. ISBN 9780521189064. (EN)
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BAK bakalářský
obor BAK-EP , 1 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
obor BAK-UAD-D , 1 ročník, zimní semestr, povinně volitelný - Program BAK-EP bakalářský 1 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
- Program BAK-PM bakalářský 1 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
- Program BAK-UAD bakalářský 1 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Cvičení jazykové
Vyučující / Lektor
Elearning