Detail předmětu
Manažerská komunikace a prezentace
FIT-HKOAk. rok: 2021/2022
Vyjádřit svá přání, požadavky a vlastní stanoviska s použitím jasných argumentů a s přiměřeným projevem emocí, spontánně reagovat na požadavky jiných, přijmout kritiku nebo poskytnout konstruktivní kritiku je podmínkou pro zdravou a rovnocennou komunikaci mezi dvěma a více lidmi. Schopnost jasně, srozumitelně a poutavě vyjádřit myšlenku před jednotlivcem i před větší skupinou lidí, dává lidem, kteří se k ní tréninkem dopracovali, pocit jistoty a sebedůvěry, je jednoznačně výhodou v pracovním i osobním životě.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
- Znalost teorie komunikace a její uplatnění v praxi,
- schopnost rozpoznat druhy konfliktů a jak vznikají,
- znalost důsledků neřešených konfliktů,
- schopnost rozpoznat typy konfliktu,
- osvojení vhodné a účinné strategie řešení jednotlivých konfliktů,
- poznání vlastního typického stylu řešení konfliktů,
- schopnost efektivně používat asertivitu,
- schopnost využít různé druhy prezentací.
Učební cíle
- Dokázat aplikovat teorii komunikace v praxi,
- umět rozpoznat druhy konfliktů a poznat jak vznikají,
- znát důsledky neřešených konfliktů,
- osvojit si schopnost rozpoznat typy konfliktu,
- naučit se vhodné a účinné strategie řešení jednotlivých konfliktů,
- poznat svůj typický styl řešení konfliktů,
- dokázat efektivně používat asertivitu,
- osvojit si různé druhy prezentací.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Doporučená literatura
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. 2. vydání. Praha : Grada Publishing, 2010. 328 s. ISBN 978-80-247-2339-6.
MOTSCHNIG, R., NYKL, L. Komunikace zaměřená na člověka : Rozumět sobě i druhým. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2011. 176 s. ISBN 978-80-247-3612-9.
Učební texty k předmětu.
URBANOVÁ, Martina. Neverbální komunikace. In Urbanová Martina et.al. Rétorika pro právníky. Plzeň: Aleš Čeněk, 2009. 279 s.ISBN 978-80-7380-217-2. 1. vyd. 2009: Aleš Čeněk, 2009. s. 36-44, 9 s. učebnice. ISBN 978-80-7380-217-2.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program IT-BC-3 bakalářský
obor BIT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program BIT bakalářský 1 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program IT-MGR-2 magisterský navazující
obor MBI , 0 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
obor MBS , 0 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
obor MGM , 0 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
obor MIN , 0 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
obor MIS , 0 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
obor MMM , 0 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
obor MPV , 0 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
obor MSK , 0 ročník, zimní semestr, povinně volitelný - Program MITAI magisterský navazující
specializace NADE , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NBIO , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NCPS , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NEMB , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NGRI , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NHPC , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NIDE , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NISD , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NMAL , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NMAT , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NNET , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NSEC , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NSEN , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NSPE , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NVER , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NVIZ , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NISY do 2020/21 , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace NISY , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
Typ (způsob) výuky
Cvičení odborného základu
Vyučující / Lektor
Osnova
- komunikace - nástroj manažera komunikační bariéry a chyby verbální a neverbální komunikace konflikt - definice, postoje. cyklus a příčiny konfliktu styly řešení konfliktu. techniky řešení konfliktů. schopnost předjímat vznik konfliktu druhy a typy konfliktů eliminace osobních pocitů při řešení konfliktu techniky řešení konfliktů a jejich nácvik typologie svízelných lidí a její využití při řešení konfliktu zvládání agresivity a sebeovládání prezentace - základní pravidla jak připravit sebe i svou prezentaci struktura prezentace zvládnutí trémy analýza publika technika řeči aktivizace posluchačů vlastní prezentace a její rozbor asertivita manipulativní chování pasivní chování