Detail předmětu
Anglická konverzace na aktuální témata
FIT-JA3Ak. rok: 2021/2022
- Kurz otevírá možnost vyjadřovat se ke společensko-vědním kontroverznějším tématům, která se běžně vyskytují v médiích, a dát podnět k hlubšímu přemýšlení.
- Smyslem je překonat propast mezi umělou třídní konverzací a přirozenou, živou mluvou, a dát studentům prostor vyjádřit se k věcem, které hýbou společností a týkají se osobní, politické i morální roviny.
- Součástí kurzu jsou studentské prezentace, které obsahují potřebné vstupní informace a slouží jako odrazový můstek k diskuzím.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
- Komunikovat s větší jistotou během diskuzí o abstraktnějších tématech,
- používat širší slovní zásobu vycházející z diskutovaných témat včetně slangu, frázových sloves a idiomů
- v konverzaci hladce a pečlivě aplikovat běžná gramatická pravidla (časy, vztažné věty, časové a podmínkové věty, trpný rod, způsobová slovesa)
- správně používat přízvuk a intonaci,
- vytvořit dobře strukturovanou a přitažlivou prezentaci,
- vyjednávat, přesvědčovat, vyjádřit a obhájit svůj názor.
Prerekvizity
- Používat obecnou slovní zásobu ze všech běžných oblastí (rodina, domov, jídlo, zaměstnání, zdraví a nemoci, cestování, sport, koníčky),
- v konverzaci pečlivě aplikovat gramatická pravidla (časy, vztažné věty, časové a podmínkové věty, trpný rod, způsobová slovesa),
- komunikovat srozumitelně s jistou chybovou tolerancí,
- velmi dobře rozumět anglicky vedené hodině.
- doporučená prerekvizita
- Angličtina 4: středně pokročilí 2
Způsob a kritéria hodnocení
Prezentace 35 bodů, speech 25 bodů
Pro úspěšné absolvování předmětu je pořeba získat zápočet a nejméně 50 % bodů ze všech aktivit.
Učební cíle
- Cílem hodin konverzace je co nejefektivněji a bez stresu zapojit studenty do diskuzí na aktuální společenská i společensko-vědní témata, aby mohli získat pocit výraznější komunikační jistoty.
- Budou začleněny různé řečnické dovednosti, např. vyjednávání, přesvědčování, vyjádření a obhajoba vlastního názoru, prezentace, ale i práce s větnou intonací.
- Důraz je kladen na soustavné rozšiřování a upevňování slovní zásoby včetně hovorových výrazů a idiomatických spojení.
- Snahou je motivovat studenty k tomu, aby si obsah výuky tvořili částečně sami.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prerekvizity a korekvizity
- doporučená prerekvizita
Angličtina 4: středně pokročilí 2 - doporučená prerekvizita
Angličtina 4: středně pokročilí 2
Doporučená literatura
MacAndrew, R.: Taboos and Issues. LPT, 2001. 96 pgs. ISBN 9781899396412.
Wallwork, A.: Discussions A-Z. Cambridge University Press, 1997, reprinted 2013. ISNB 978-107-61829-9.
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program IT-BC-3 bakalářský
obor BIT , 2 ročník, letní semestr, volitelný
- Program BIT bakalářský 2 ročník, letní semestr, volitelný
- Program IT-MGR-2 magisterský navazující
obor MBI , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
obor MBS , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
obor MGM , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
obor MIN , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
obor MIS , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
obor MMM , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
obor MPV , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný
obor MSK , 0 ročník, letní semestr, povinně volitelný - Program MITAI magisterský navazující
specializace NADE , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NBIO , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NCPS , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NEMB , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NGRI , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NHPC , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NIDE , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NISD , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NMAL , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NMAT , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NNET , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NSEC , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NSEN , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NSPE , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NVER , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NVIZ , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NISY do 2020/21 , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NISY , 0 ročník, letní semestr, volitelný
Typ (způsob) výuky
Cvičení odborného základu
Vyučující / Lektor
Osnova
SCIENCE AND TECHNOLOGY - WHERE DO WE GO?
Jaká jsou nebezpečí vědecko-technického pokroku? Přispěje věda k zániku nebo k záchraně světa? Které objevy/vynálezy jsou nejdůležitější? Ovládne AI svět?
SUCCESS/HAPPINESS - I WILL WIN NOT IMMEDIATELY, BUT DEFINITELY
Co je to úspěch? Je úspěch měřitelný penězi, mocí, vědomostmi? Vede úspěch ke štěstí? Co nás dělá šťastnými? Leží štěstí uvnitř nás nebo mimo nás? Jsou některé národy šťastnější než jiné?
NOT MY TYPE - FALL IN LOVE OR RAISE IN LOVE?
Čím se řídíme, hledáme-li partnera? Co nás rozčiluje na ženách (mužích) a co nás inspiruje? Co nás rozhodně srazí na kolena? Jsme schopni odpustit nevěru?
MONEY - THE ROOT OF ALL EVIL?
Je možný svět bez peněz? Zmizela by chudoba? Jaký by byl svět, ve kterém by všichni měli stejné množství peněz? Jsou peníze opravdu kořenem zla? Jsou bohatí lidé přitažlivější?
IMMIGRATION AND RACISM - NO HUMAN BEING IS ILLEGAL
Proč jsme rasisti? Dá se vyhladit rasismus? Jak vnímáme černo-bílá manželství? Jaké jsou (ne)výhody imigrace?
FUTURE - IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT
Jsme schopni se poučit z minulých činů? Do jaké míry je budoucnost ovlivnitelná? Čeho se máme v budoucnu bát? Jaké jsou výzvy, kterým budeme čelit?
RELIGION - NO NEED FOR CHURCHES
Je politický islám hrozbou pro svět? Co si myslíte o pravidlech oblékaní muslimských žen? Potřebujeme náboženství? Potřebujeme Boha?
SPORTS - YOU ARE YOUR OWN LIMIT
Proč sportujeme? Co je dobré/špatné na soutěživosti? Jak snadno se vzdáváme? Kde jsou naše limity?
LIFE IS A JOURNEY
Proč cestujeme? Je to cesta k sobě? Nakolik jsme ochotni překračovat svou komfortní zónu? Jaké jsou (ne)výhody, cestujeme-li sami?
TELLING LIES, FAKE NEWS, CONSPIRACY THEORIES
Je lepší být zraněn pravdou, nebo se nechat uchlácholit lží? Jsou konspirační teorie důvěryhodné? Proč jsou vytvářeny? Existuje opravdově objektivní zpravodajství?
Elearning