Detail předmětu
Vědecko-výzkumný projekt a jeho řízení
FSI-9VPRAk. rok: 2021/2022
Předmět poskytne studentům systematický úvod do problematiky přípravy vlastního vědeckovýzkumného projektu. Studenti se seznámí se strukturou návrhu projektu, jeho jazykem, formou a procesem jeho hodnocení. Důraz je kladen na význam návrhu výzkumného projektu, kterým je koherentně a jasně přesvědčit hodnotitele o existenci kvalitního výzkumného záměru, odpovídajících kompetencích, pracovním plánu a odpovídajícím rozpočtu projektu. Po absolvování předmětu budou schopni připravit návrh projektu určený pro poskytovatele podpory dle jejich vlastního výběru.
Jazyk výuky
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
- Schopnost strukturovat projektovou žádost.
- Schopnost stanovit přesný cíl projektu dle metody SMART.
- Schopnost stanovit rozpočet, výstupy a časový plán projektu.
- Schopnost orientovat se v systému veřejné podpory výzkumu, vývoje a inovací v České republice a zahraničí.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
- aktivní účast na cvičeních,
- vypracování dvou úkolů (SMART a SWOT analýza pro VaV projekt) a příprava dvou návrhů projektů (projekt základního výzkumu a projekt na inovaci vzdělávací činnosti),
- hodnocení zkoušky je sestaveno na základě hodnocení odevzdaných projektů.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
PUNCH, Keith. Developing effective research proposals. 3rd edition. London: SAGE Publications, 2016. ISBN 978-1-4739-1637-1. (EN)
Doporučená literatura
RAMAN, Meenakshi a Sangeeta SHARMA. Technical communication: principles and practice. Third edition. New Delhi: Oxford University Press, 2016. ISBN 978-0-19-945749-6. (EN)
SILYN-ROBERTS, Heather. Writing for science and engineering: papers, presentations, and reports. Second edition. Amsterdam: Elsevier, 2013. ISBN 978-0-08-098285-4. (EN)
WEATHERFORD, Darla-Jean. Technical writing for engineering professionals. Tulsa, Oklahoma: PennWell, 2016. ISBN 978-1-59370-370-7. (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
- Obsah a struktura projektu.
- Životní cyklus projektu.
- Strategie a cíle projektu.
- Rozpočet a plánování výzkumu.
- Projekt specifického výzkumu (projekt KING).
- Rejstřík informací o výsledcích (RIV).
- Metodika hodnocení M17+.
- Druhy výsledků dle M17+ a jejich zadávání.
- Projekt zaměřený na inovaci vzdělávací činnosti.
- Vědecké identifikátory, AIS vs IF.
- Druhy projektů a jejich podávání.
- Průběžné a závěrečné zprávy.