Detail předmětu

Marketing a management

FAST-NVB034Ak. rok: 2022/2023

Marketing jako podnikatelská filozofie, strategický marketing, analýza trhu, okolí konkurence, SWOT analýza, analýza příležitostí firmy a ohrožení, stanovení cílů podniku, marketingový mix, výrobková politika, distribuční politika, komunikační politika. Principy vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Ústav stavební ekonomiky a řízení (EKR)

Výsledky učení předmětu

Schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Základní otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.

Prerekvizity

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Osnovy výuky

1. Marketing a jeho role v rozvoji podniku.
2. Marketingové plánování.
3. Marketingový výzkum.
4. Trhy organizací a nákupní chování organizací.
5. Marketing ve veřejném sektoru.
6. Metody marketingové komunikace.
7. Distribuční procesy.
8. Marketingové analýzy ve stavebnictví.
9. Marketingové strategie.
10. Méně známá "P" z marketingového mixu.

Učební cíle

Získání schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Základní otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Základní literatura

JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021. Expert (Grada). ISBN 9788027113842.
Kotler On Marketing. Dotisk. Simon and Schuster, 2012. ISBN 9781471109560. (EN)
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 9788024713595. (CS)
MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Aktualizované 4. vydání. Prostějov: Computer Media, 2018. ISBN 9788074023590.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 9788024720494.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program NPC-SIM magisterský navazující 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Marketing a jeho role v rozvoji podniku.

2. Marketingové plánování.

3. Marketingový výzkum.

4. Trhy organizací a nákupní chování organizací.

5. Marketing ve veřejném sektoru.

6. Metody marketingové komunikace.

7. Distribuční procesy.

8. Marketingové analýzy ve stavebnictví.

9. Marketingové strategie.

10. Méně známá "P" z marketingového mixu.

Cvičení

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Marketing a jeho role v rozvoji podniku.

2. Marketingové plánování.

3. Marketingový výzkum.

4. Trhy organizací a nákupní chování organizací.

5. Marketing ve veřejném sektoru.

6. Metody marketingové komunikace.

7. Distribuční procesy.

8. Marketingové analýzy ve stavebnictví.

9. Marketingové strategie.

10. Méně známá "P" z marketingového mixu.