Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FAST-BVA015Ak. rok: 2022/2023
Marketingový přístup k podnikání je nezbytným předpokladem pro zajištění dlouhodobé prosperity firem v tržní ekonomice. Znalost a uplatnění marketingu tak představuje jeden z pilířů úspěšně se rozvíjející firmy. Obsahem předmětu Marketingu je objasnění důležitých pojmů a postupů z marketingové teorie a praxe, spojených s přípravou a tvorbou marketingové strategie firmy (např. analýza postavení firmy na trhu, s analýzou zákazníků, jejich segmentací, umístěním a pozicionováním, s problematikou tvorby a uplatnění prvků marketingového mixu apod.)
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Osnovy výuky
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
specializace E , 4 ročník, letní semestr, povinný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Zařazení marketingu do kontextu manažerských aktivit podnikového vedení.
2. Obecné podmínky efektivního uplatnění marketingu.
3. Segmentace zákazníků.
4. Nástroje marketingového řízení – marketingový mix – produkt a produktová politika.
5. Nástroje marketingového řízení – cena a cenová politika.
6. Nástroje marketingového řízení – distribuce a distribuční politika.
7. Nástroje marketingového řízení – komunikace a komunikační politika.
8. Marketingový výzkum.
9. Marketingová strategie.
10. Soudobé trendy v marketingu – možnosti využití sociálních sítí.
11. Soudobé trendy v marketingu – marketing ve službách.
Cvičení
1.Sdělení podmínek udělení zápočtu. Rozdělení do pracovních týmu pro zpracování kontinuálního příkladu. Formy a metody marketingového výzkumu, sestavení a vyhodnocení dotazníků, mystery shopping
2. Analýza současného stavu (společnost, konkurence)
3. Analýzy makro a mikro prostředí zvolené společnosti. SLEPTE analýza, Porterova analýza oborového prostředí
4. Analýzy makro a mikro prostředí zvolené společnosti. Analýza konkurence, Analýza dodavatelů, Analýza zákazníků, Marketingový mix, SWOT analýza
5. Východiska k plánování. Definovaní vizi a poslaní podniku a transformace do stavebnictví, Segmentace a targeting, Stanovení marketingových potřeb, Analýza marketingových potřeb, Stanovení cílů
6.Návrh marketingového plánu a jeho aplikace. Definování finančních možností, časového horizontu a cílů, Volba komunikačních nástrojů, Zásady při aplikaci komunikačních nástrojů
7. Marketingový plán v čase
8. Průběh nákladů na marketingový plán
9. Kontrola marketingového plánu v čase. Rizika a jejich opatření
10. Presentace kompletního marketingového plánu po jednotlivých týmech
11. Zápočet