Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FA-TA3-TAk. rok: 2022/2023
Obsah předmětu navazuje na předměty Teorie architektury 1 a 2 s cílem pokračovat v prohlubování povědomí o širokém záběru diskurzu teorie architektury. Přibližuje ji přitom jako disciplínu, která se nejen různým způsobem praxe dotýká, ale bez které se dobrá architektonická praxe neobejde. Důraz je kladen na porozumění teoretickým textům a přes vlastní proces psaní se posiluje schopnost vstupovat se čteným do dialogu a formovat si nejen odborný názor, ale také identifikovat vlastní teoretické inklinace. Přes vybrané texty jsou studenti seznamováni s různými tématy - od aktuálních kulturních, společenských či environmentálních po "věčná" témata estetiky, nebo individuálních autorských přístupů -, které sice nemusí poskytovat přímý návod v procesu navrhování architektonického objektu nebo urbanistického řešení, ale rozšiřují úhel pohledu, kterým je architekt schopen přistoupit k otázkám, které oblast architektury kontinuálně předkládá.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Hodnocení zápočtem. Požaduje se odevzdání závěrečné eseje a její průběžné konzultování/diskutování minimálně jednou během semestru.
Osnovy výuky
Obsah bloků výuky
Učební cíle
Cílem předmětu je rozvíjet přemýšlení o architektuře prostřednictvím teoretických textů. V rovinách, které se týkají jednak samotné tvorby architektury a všem co s ní souvisí, ale také toho, jak architektura zpětně ovlivňuje lidi a prostředí. Jedná se o témata přesahující běžné technické nebo praktické aspekty, které se však často zásadně podepisují na kvalitě architektury. Absolvování předmětu studentům přináší možnost nejen zvýšit porozumění náročnějším textům z oblasti teorie architektury tím, že na ně reagují vlastním psaním a diskusí, ale také zlepšit schopnost kriticky přemýšlet vlastní tvorbu a formulovat ideje na kterých staví.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prerekvizity a korekvizity
Základní literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Seminář