Detail předmětu
Radiocommunication Signals
FEKT-MPA-ARSAk. rok: 2022/2023
Navrhovaný předmět se zaměřuje na využití vybraných matematických metod v moderním zpracování komunikačních signálů a teorii bezdrátové komunikace. Cílem předmětu je prezentovat studentům specializovaný matematický aparát, který je nezbytný k pochopení principů moderní bezdrátové komunikace.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Nabízen zahraničním studentům
Výsledky učení předmětu
Absolvent předmětu je schopen: (a) vyčíslit pravděpodobnosti jevů; (b) rozlišit náhodné veličiny a popsat jejich charakteristiky; (c) testovat statistické hypotézy; (d) analyzovat a popsat reálná měření modelů; (e) odhadnout tvar spektra a identifikovat spektrální složky; (f) identifikovat a testovat přítomnost signálu v šumu; (g) vyhodnotit klasifikaci a sestavit ROC křivku.
Prerekvizity
-Sestavit jednoduchý program v prostředí Matlab
- Praktikovat matematické postupy výpočtu, znalost MA1, MA2, MA3
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Podmínky úspěšného absolvování předmětu jsou uvedeny v každoročně aktualizované vyhlášce garanta předmětu. Studenti budou hodnoceni zápočtem na základě zisku bodů ze cvičení (max. 30 bodů, min. 15 bodů) a závěrečné zkoušky (max. 70 bodů, min. 35 bodů). Body za cvičení lze získat na základě dvou testů ve cvičeních, každý za 15 bodů. Celkem může student ve cvičeních získat maximálně 30 bodů za semestr, z toho min. 15 bodů. Zkoušku lze získat na základě písemné (max 60 bodů) a ústní (max. 10 bodů) části; závěrečná zkouška: max. 70 bodů, min. 35 bodů.
Osnovy výuky
2. Náhodná veličina.
3. Centrální limitní věta.
4. Náhodné vektory.
5. Intervalové odhady a testování hypotéz.
6. Náhodné procesy I.
7. Náhodné procesy II.
8. Korelace stochastických signálů
9. Spektra stochastických signálů
10. Klasifikace a ROC křivka.
11. Detekce signálů skrytých v šumech.
12. Gausovské směsné modely.
13. Modelování.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
KAY, S. Intuitive Probability and Random Processing using MATLAB, Springer 2005. (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Cvičení na počítači
Vyučující / Lektor