Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-IBbrmPAk. rok: 2022/2023
Cílem tohoto modulu je vypracovat a prezentovat individuální výzkumný projekt s využitím výzkumných metod, které se aplikují na znalosti získané během přednášek. Student by měl individuálně zkoumat buď praktický problém ve vybrané společnosti, nebo provádět výzkum v oboru. Na konci semestru pak složit zkoušku. Student si individuálně volí výzkumné téma nebo problematiku, kterou bude zpracovávat zvolenou výzkumnou strategií a metodami, zejména s ohledem na jeho potenciální zaměření diplomové práce. Téma může být zaměřeno na analýzu problému v rámci firmy, např. v oblasti managementu, marketingu nebo strategického řízení. Student by měl následně shromáždit relevantní informace z prostředí firmy a na jejich základě kriticky analyzovat současnou situaci a navrhnout další řešení konkrétního manažerského či strategického problému. Nebo může student provést výzkum v terénu v oblasti názorů, postojů jednotlivců na vybrané téma nebo chování zákazníků, firem atp.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Výstupy z učení je možné charakterizovat jako:
a) Popis výzkumného procesu a návrh schématu výzkumu.b) Definování stavu vědeckého poznání, popis stavu okolí podniku a situace v podniku.c) Definice zdrojů dat a metod jejich sběru pro sekundární výzkum.d) Metody sběru dat v primárním výzkumu.e) Prezentace a obhajoba výsledků výzkumu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
V přednáškách bude použita klasická prentace v Ppt.
Na seminářích budou využity konkrétní případy z výzkumu v podnikatelské praxi.
Studenti budou vedeni k samostatné výzkumné práci.
Způsob a kritéria hodnocení
Studenti budou muset obhájit svůj výzkum (max. 100 bodů) na vybrané téma na cvičení. Projekt (100 bodů) bude hodnocen: rešerše literatury 20 bodů, strategie výzkumu 30 bodů, zpracování a interpretace výsledků 30 bodů, formální a grafické náležitosti projektu 20 bodů.
Pro získání zápočtu je třeba min. 60 bodů. Závěrečná zkouška (100 bodů) bude tvořena písemnou částí obsahující 4 otevřené otázky. Každá otázka je hodnocena max. 25 body. Pro úspěšné absolvování předmětu musí student získat minimálně 50 bodů. Výsledné hodnocení je pak určeno podle stupnice:A 90-100 bodůB 80-89 bodůC 70-79 bodůD 60-69 bodůE 50-59 bodůF menší než 49 bodů
Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem: studenti zpracují pouze výzkumný projekt dle zadání uvedeného v aktualitách předmětu.
Osnovy výuky
Osnova předmětu je rozdělena do následujích částí:
1. Výzkum v podnikání, vědecké myšlení, výzkumný proces, časování výzkumu, kritická místa výzkumu
2. Stanovení stavu vědeckého pounání, rešerše literatury
3. Kvantitativní a kvalitativní přístup, zpracování dat a diskuse výzkumných výsledků
4. Vypracování výzkumnbého projektu
5. Prezentace a obhajoba výskumného projektu
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast na přednáškách je doporučována, zrovna tak jako studijní literatura. Kontrola je v kompetenci přednášejícího. Během semestru bude vyučujícím kontrolováno:
4 týden: kontrola výběru tématu diplomové práce
7 týden: kontrola výběru výzkumného tématu a použitých metod
12 týden prezentace výzkumného projektu
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Náplň přednášek:1. Výzkum v podnikání, vědecké myšlení, výzkumný proces, návrh výzkumu, časování výzkumu, chyby a kritická místa ve výzkumu.2. Strav vědeckého poznání.3. Zdroje a sběr dat v sekundárním výzkumu. Metody sběru dat v primárním výzkumu.4. Kvantitativní přístup, kvalitativní přístup, diskuse výzkumných výsledků. 5. Vypracování tzv. Výzkumné zprávy. 6. Prezentace výzkumu-prezentace a obhajoba výzkumných výsledků.
Cvičení
Semináře:1. Úvod do seminářů - organizační aspekty, generování výzkumných myšlenek. Definice a účel výzkumu, časové řízení výzkumu, úzká místa výzkumného procesu. 2. Kvality dobrého výzkumníka - rozhodování o výzkumném přístupu a výběru výzkumné strategie.3. Shromažďování výzkumných dat - provádění výzkumu, sekundární výzkum. Sběr dat z výzkumu, primární výzkum: pozorování, rozhovory, dotazníky. 4. Analýza a interpretace výsledků výzkumu - kvalitativní přístup. Analýza a interpretace výsledků výzkumu - kvantitativní přístup. 5. Konzultace k výzkumným tématům.6. Prezentace výzkumného projektu.