Detail předmětu
Digitální marketing v obchodě
FP-KdmPAk. rok: 2022/2023
V rámci kurzu bude kladen důraz na praktické osvojení si jednotlivých nástrojů digitálního marketingu a aplikace sociálních sítí v obchodě. Kurz je dále zaměřen na užití digitálního marketingu souvislosti s uvedením inovovaných produktů na trh a zároveň na aplikaci systémově-analytických metod vedoucích k inovacím produktových řad a optimalizaci atributů jednotlivých inovovaných výrobku či služeb v obchodě.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Studenti budou hodnoceni za vypracování projektu (max 50 bodů) a ústní zkoušky ve formě kolokvia (max 50 bodů).
Zápočet: Zápočet bude udělen na základě zpracování projektu a obhajoby zaměřený na:
- Optimalizaci nástrojů digitálního marketingu a sociálních sítí v souvislosti s uvedením inovovaných produktů na trh.
- Aplikaci systémově-analytických metod vedoucích k inovacím produktových řad a optimalizaci atributů jednotlivých inovovaných výrobku či služeb s cílem zvýšení konkurenceschopnosti podnikatelského subjektu. Student může dosáhnout maximálně 50 bodů.
Zkouška: Zkouška bude zaměřena na ověření odborných znalostí - ústní forma (kolokvium).
Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem:
Vypracování projektu, ústní zkouška
V případě ERASMUS výjezdu uznání podobného předmětu
Zakončení předmětu distanční forma:
Vypracování projektu, ústní zkouška
Osnovy výuky
2. Založení a zajištění relevantního obsahu webové prezentace.
3. Nabídka produktů a souvisejících doprovodných služeb na webových stránkách.
4. E-mailový marketing - základy budování efektivních e-mailových marketingových kampaní.
5. Optimalizace pro vyhledavače - vytvoření adaptabilního plánu pro SEO - metodika vytváření, upravování a optimalizace formy a obsahu webových stránek pro zvýšení jejich viditelnosti a vhodné automatizované zpracování v internetových vyhledávačích.
6. Search Engine Marketing (SEM) - zacílení na požadovaný segment zákazníků, fungování aukcí SEM, seznámení se s klíčovými prvky PPC reklamy.
7. Keyword Advertising v programu Google Adwords - nástroje pro průzkum a výběr klíčových slov, vylučující klíčová slova, struktura reklamní kampaně.
8. Nástroje pro průzkum, typy shody klíčových slov, konverze a jejich výběr, použití metrik cost through rate - CTR (efektivní míra kliknutí na reklamu), cost per click CPC (cena za kliknutí na reklamu), pay per click PPC (platba za kliknutí na reklamu).
9. Webová analytika jako základ všech digitálních aktivit - typy údajů a jejich interpretace k dosažení obchodních cílů, příklady nastavení a vytváření cílů (konverzí), program Google Analytics a Google Trends.
10. Marketing na sociálních sítích, výběr vhodných sociálních sítí, a komunikace s okruhem svých uživatelů, firemní a osobní účty, stanovení cílů a realizace plánu.
11. Digitální marketing cílený na mobilní zařízení; optimalizace webu pro mobily, užití webových aplikací, zvláštní funkce pro kampaně v mobilním vyhledávání, mobilní reklamy v sociálních médiích.
12. Obsahová reklama, funkce a vzhled reklam, kampaně s obsahovými reklamami, zacílení na relevantní publikum, propagační videa a videoreklamy.
13. Založení elektronického obchodu, příklad vhodného editačního systému, online platby - platební brány, správa objednávek; Tvorba strategie budování značky v prostředí sociálních sítí a digitálního marketingu, propagace produktů a speciální akce, cílení na zákazníky dle koupených produktů.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
PROCHÁZKA, T.; ŘEZNÍČEK, J. Obsahový marketing. Computer Press, 2014. 224 s. ISBN 978-80-251-4152-6. (CS)
Doporučená literatura
KAUFMAN, I.; HORTON, Ch. Digital Marketing: Integrating Strategy and Tactics with Values, A Guidebook for Executives, Managers, and Students. Routledge, 2014. (CS)
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BAK-EP bakalářský 3 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
V rámci kurzu bude kladen důraz na praktické osvojení si jednotlivých nástrojů digitálního marketingu a aplikace sociálních sítí v obchodě. Kurz je zaměřen na užití digitálního marketingu souvislosti s uvedením inovovaných produktů na trh a zároveň na aplikaci systémově-analytických metod vedoucích k inovacím produktových řad a optimalizaci atributů jednotlivých inovovaných výrobku či služeb v obchodě.
1. Definice a obsahový rámec digitálního marketingu a sociálních sítí v obchodě, využití digitálního marketingu pro účely marketingového výzkumu (získávání relevantních informací)
2. Založení a zajištění relevantního obsahu webové prezentace
3. Nabídka produktů a souvisejících doprovodných služeb na webových stránkách
4. E-mailový marketing - základy budování efektivních e-mailových marketingových kampaní
5. Optimalizace pro vyhledavače - základy vytvoření adaptabilního plánu pro SEO - metodika vytváření, upravování a optimalizace formy a obsahu webových stránek pro zvýšení jejich viditelnosti a vhodné automatizované zpracování v internetových vyhledávačích
6. Search Engine Marketing (SEM) - zacílení na požadovaný segment zákazníků, fungování aukcí SEM, seznámení se s klíčovými prvky PPC reklamy
7. Keyword Advertising v programu Google Adwords - nástroje pro průzkum a výběr klíčových slov, vylučující klíčová slova, struktura reklamní kampaně
8. Nástroje pro průzkum, typy shody klíčových slov, konverze a jejich výběr, použití metrik colick through rate - CTR (efektivní míra kliknutí na reklamu), cost per click CPC (cena za kliknutí na reklamu), pay per click PPC (platba za kliknutí na reklamu)
9. Webová analytika jako základ všech digitálních aktivit - typy údajů a jejich interpretace k dosažení obchodních cílů, příklady nastavení a vytváření cílů (konverzí), program Google Analytics a Google Trends
10. Marketing na sociálních sítích, výběr vhodných sociálních sítí, a komunikace s okruhem svých uživatelů, firemní a osobní účty, stanovení cílů a realizace plánu
11. Digitální marketing cílený na mobilní zařízení; optimalizace webu pro mobily, užití webových aplikací, zvláštní funkce pro kampaně v mobilním vyhledávání, mobilní reklamy v sociálních médiích
12. Obsahová reklama, funkce a vzhled reklam, kampaně s obsahovými reklamami, zacílení na relevantní publikum, propagační videa a videoreklamy
13. Založení elektronického obchodu, příklad vhodného editačního systému, online platby - platební brány, správa objednávek,
Tvorba strategie budování značky v prostředí sociálních sítí a digitálního marketingu, propagace produktů a speciální akce, cílení na zákazníky dle koupených produktů
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Založení a zajištění relevantního obsahu webové prezentace - praktická cvičení (ukázka na příkladech).
3. Nabídka produktů a souvisejících doprovodných služeb na webových stránkách - praktická cvičení (ukázka na příkladech).
4. E-mailový marketing - základy budování efektivních e-mailových marketingových kampaní - praktická cvičení (ukázka na příkladech)
5. Optimalizace pro vyhledavače - vytvoření adaptabilního plánu pro SEO - metodika vytváření, upravování a optimalizace formy a obsahu webových stránek pro zvýšení jejich viditelnosti a vhodné automatizované zpracování v internetových vyhledávačích praktická cvičení (ukázka na příkladech).
6. Search Engine Marketing (SEM) - zacílení na požadovaný segment zákazníků, fungování aukcí SEM, seznámení se s klíčovými prvky PPC reklamy - praktická cvičení (ukázka na příkladech).
7. Keyword Advertising v programu Google Adwords - nástroje pro průzkum a výběr klíčových slov, vylučující klíčová slova, struktura reklamní kampaně - praktická cvičení (ukázka na příkladech).
8. Nástroje pro průzkum, typy shody klíčových slov, konverze a jejich výběr, použití metrik cost through rate - CTR (efektivní míra kliknutí na reklamu), cost per click CPC (cena za kliknutí na reklamu), pay per click PPC (platba za kliknutí na reklamu) - praktická cvičení (ukázka na příkladech).
9. Webová analytika jako základ všech digitálních aktivit - typy údajů a jejich interpretace k dosažení obchodních cílů, příklady nastavení a vytváření cílů (konverzí), program Google Analytics a Google Trends - praktická cvičení (ukázka na příkladech).
10. Marketing na sociálních sítích, výběr vhodných sociálních sítí, a komunikace s okruhem svých uživatelů, firemní a osobní účty, stanovení cílů a realizace plánu - praktická cvičení (ukázka na příkladech).
11. Digitální marketing cílený na mobilní zařízení; optimalizace webu pro mobily, užití webových aplikací, zvláštní funkce pro kampaně v mobilním vyhledávání, mobilní reklamy v sociálních médiích - praktická cvičení (ukázka na příkladech).
12. Obsahová reklama, funkce a vzhled reklam, kampaně s obsahovými reklamami, zacílení na relevantní publikum, propagační videa a video reklamy - praktická cvičení (ukázka na příkladech).
13. Založení elektronického obchodu, příklad vhodného editačního systému, online platby - platební brány, správa objednávek; Tvorba strategie budování značky v prostředí sociálních sítí a digitálního marketingu, propagace produktů a speciální akce, cílení na zákazníky dle koupených produktů - praktická cvičení (ukázka na příkladech).
Elearning