Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-HA3PLAk. rok: 2022/2023
Kurz je zaměřen na jazykové dovednosti a výrazové prostředky používané v obchodní angličtině a v pracovním procesu. Studenti se seznámí s prostředky odborného jazyka v běžných ekonomických a obchodních kontextech. Předmět se zaměřuje na rozšiřování obecné i odborné slovní zásoby studentů a rozvíjí gramatické struktury odborného jazyka se zaměřením na marketing, účetnictví a finance. Důraz je kladen na rozvíjení komunikačních dovedností, ale také schopnost aktivně využívat nabyté znalosti.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Dovednostně-praktické metody
Práce s texty (učebnice, elektronická skripta)
Monologická část výuky (výklad, přednáška, instruktáž)
Prezentace (statická projekce)
Počítačem podporované učení
Způsob a kritéria hodnocení
Uznání předmětu HA3P na základě mezinárodního certifikátu
Vzhledem k odbornému obsahu nabízených předmětů nelze uznat žádnou zkoušku z obecného jazyka na nižší úrovni než C1. Uznány mohou být mezinárodní zkoušky Certificate in Advanced English (CAE), Certificate of Proficiency in English (CPE) nebo zkoušky z obchodní angličtiny Business English Certificate (BEC) Vantage, případně Business English Certificate (BEC) Higher. Zkoušky lze uznat do 5 let od jejich konání.
Uznání předmětu HA3P na základě zkoušky získané na zahraniční univerzitě
Pokud student během svého studijního pobytu v rámci programu Erasmus absolvuje na zahraniční univerzitě předmět odborného anglického jazyka, který svojí náplní prokazatelně odpovídá obsahu a úrovni (obchodní angličtina na úrovni B1 a vyšší) předmětu Hospodářská angličtina a složí z něj zkoušku, může mu být tento předmět uznán jako ekvivalent předmětu Hospodářská angličtina.
Osnovy výuky
I. Communication Skills
Učební cíle
- seznámení studentů s charakteristickými rysy profesionální obchodní komunikace,
- připravit studenty na obchodní jednání v mezinárodním kontextu,
- zvýšit povědomí o potenciálních problémech nebo nedorozuměních, které mohou nastat při obchodních jednáních s lidmi z různých kultur.
- zaměřit se na osvojení odborné terminologie z oblasti marketingu, účetnictví a financí.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prerekvizity a korekvizity
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
obor BAK-UAD-D , 1 ročník, letní semestr, povinně volitelnýobor BAK-EP , 1 ročník, letní semestr, povinně volitelný
Cvičení jazykové
Vyučující / Lektor