Detail předmětu
Marketing Applications
FP-SmapPAk. rok: 2022/2023
Předmět je zaměřený na prohloubení znalostí z oblasti marketingových procesů a jejich aplikaci v podnikové praxi. Důraz je kladen na kombinaci systémově procesního přístupu a aplikace kreativních technik v marketingu. Pozornost bude věnována vybraným okruhům s důrazem na úspěšnou realizaci strategického marketingového řízení firem a to především marketingovému výzkumu, six sigma marketingu, kreativním technikám a dalším oblastem praktické aplikace marketingových přístupů.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Účast na přednášce není povinná.
Cvičení
Účast na cvičeních je povinná. Student může mít max. 3 absence. Během cvičení může student od vyučujícího získat až 10 bodů za výpočet probíraných příkladů.
Zakončení předmětu:
Studenti budou hodnoceni za vypracování projektu (max 50 bodů) a ústní zkoušky ve formě kolokvia (max 50 bodů).
Část kurzu bude věnována konzultaci projektů Projekt bude mít v celkovém hodnocení 50 % váhu v rámci získání klasifikovaného zápočtu.
Zbývajících 50 % bude možné získat v rámci písemné práce, jejíž obsahem bude jeden příklad a dvě otevřené otázky.
Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem:
Vypracování projektu, ústní zkouška
V případě ERASMUS výjezdu uznání podobného předmětu
Zakončení předmětu distanční forma:
Vypracování projektu, ústní zkouška
Osnovy výuky
1. Marketingový výzkum 1 – metodika marketingového výzkumu
2. Marketingový výzkum 2 – metody a techniky marketingového výzkumu, využití vhodných statistických metod
3. Digitální marketing – analýza dat (Google Analytics)
4. Digitální marketing - nástroje marketingové komunikace; tvorba PPC reklamy
5. Digitální marketing – hodnocení výkonnosti kampaní a jejich úprava (Google Adwords, Facebook, Sklik)
6. Úvod do six sigma marketingových procesů
7. Six sigma ve strategických marketingových procesech
8. QFD v marketingové oblasti – optimalizace vlastností produktu
9. Metody rozvoje segmentace, targetingu a positioningu (faktorová + shluková analýza)
10 Six sigma v taktických marketingových procesech
11. Marketingové techniky cenové optimalizace
12. Marketingové techniky optimalizace komunikačního mixu
13. Spokojenost zákazníka, metody měření spokojenosti zákazníka
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
LILIEN, Gary L.; RANGASWAMY, Arvind; DE BRUYN, Arnaud. Principles of Marketing Engineering and Analytics. DecisionPro, 2017.
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program MGR-SRP magisterský navazující 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Marketingový výzkum 1 – metodika marketingového výzkumu
2. Marketingový výzkum 2 – metody a techniky marketingového výzkumu, využití vhodných statistických metod
3. Digitální marketing – analýza dat (Google Analytics)
4. Digitální marketing - nástroje marketingové komunikace; tvorba PPC reklamy
5. Digitální marketing – hodnocení výkonnosti kampaní a jejich úprava (Google Adwords, Facebook, Sklik)
6. Úvod do six sigma marketingových procesů
7. Six sigma ve strategických marketingových procesech
8. QFD v marketingové oblasti – optimalizace vlastností produktu
9. Metody rozvoje segmentace, targetingu a positioningu (faktorová + shluková analýza)
10 Six sigma v taktických marketingových procesech
11. Marketingové techniky cenové optimalizace
12. Marketingové techniky optimalizace komunikačního mixu
13. Spokojenost zákazníka, metody měření spokojenosti zákazníka
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
5-8 Marketingový výzkum – zpracování dat, řešení příkladů (intervalové veličiny)
9-14 Digitální marketing - PPC reklama, Google Analytics
15-18 Segmentace trhu – faktorová a shluková analýza
19-22 Prezentace výstupů skupinových studentských prací – nové přístupy a nástroje v marketingových aplikacích
23 - 26 Prezentace výstupů skupinových studentských prací – nové přístupy a nástroje v marketingových aplikacích
Elearning