Detail předmětu
Statistika 2
FP-STA2Ak. rok: 2022/2023
Studenti získají základní znalosti matematické statistiky, kategoriální a korelační analýzy, analýzy rozptylu, regresní analýzy a analýzy časových řad.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Zápočet (max. 40 bodů)
- vypracování semestrálních úloh.
Zkouška (max. 60 bodů)
- je písemná.
V její první části řeší student během 100 minut 4 příklady. Ve druhé části zkoušky student vypracuje během 15 minut odpovědi na teoretické otázky.
Známku, odpovídající součtu (max 100 bodů), která sestává:
- z dosažených bodů ze semestrálních úloh,
- z výsledků řešených příkladů,
- z kvality odpovědí na teoretické otázky.
Známky a jim odpovídající body:
A (100–90), B (89–80), C (79–70), D (69–60), E (59–50), F (49–0).
ZAKONČENÍ PŘEDMĚTU PRO STUDENTY S INDIVIDUÁLNÍM STUDIEM
Zápočet (max. 40 bodů)
- vypracování semestrálních úloh.
Zkouška (max. 60 bodů)
- je písemná.
V její první části řeší student během 100 minut 4 příklady. Ve druhé části zkoušky student vypracuje během 15 minut odpovědi na teoretické otázky.
Známku, odpovídající součtu (max 100 bodů), která sestává:
- z dosažených bodů ze semestrálních úloh,
- z výsledků řešených příkladů,
- z kvality odpovědí na teoretické otázky.
Známky a jim odpovídající body:
A (100–90), B (89–80), C (79–70), D (69–60), E (59–50), F (49–0).
Osnovy výuky
2. Empirická distribuční funkce
3. Zpracování velkých datových souborů
4. Bodové a intervalové odhady
5. Testy statistických hypotéz
6. Korelační analýza
7. Kategoriální analýza
8. Analýza rozptylu
9. Lineární modely
10. Linearizovatelné modely
11. Nelinearizovatelné modely
12. Charakteristiky časových řad
13. Dekompozice časových řad.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast na přednáškách není povinná, ale doporučuje se. Účast na cvičeních je kontrolovaná.
Omluvená neúčast studenta na cvičení může být nahrazena náhradními úkoly.
Základní literatura
Studijní materiály vystavené na e-learningu.
Doporučená literatura
FIELD, A., J. MILES and Z. FIELD. Discovering Statistics Using R. 1 edition. Los Angeles, Calif.: SAGE Publications Ltd., 2012. ISBN 978-1-4462-0046-9.
JAMES, G., D. WITTEN, T. HASTIE a R. TIBSHIRANI. An Introduction to Statistical Learning: with Applications in R. New York: Springer New York, 2014. 426 s. ISBN 978-1-4614-7137-0.
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BAK-MIn bakalářský 2 ročník, letní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Empirická distribuční funkce
3. Zpracování velkých datových souborů
4. Bodové a intervalové odhady
5. Testy statistických hypotéz
6. Korelační analýza
7. Kategoriální analýza
8. Analýza rozptylu
9. Lineární modely
10. Linearizovatelné modely
11. Nelinearizovatelné modely
12. Charakteristiky časových řad
13. Dekompozice časových řad.
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
Témata cvičení jsou shodná s tématy přednášek.
Elearning