Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-SsrvPAk. rok: 2022/2023
Pochopit nové impulsy informačních a komunikačních technologii, které se projeví v zásadních inovacích v oblasti produktů (Internet věcí - IoT), informatiky, procesního řízení, ochrany životního prostředí a tím i ekonomiky inteligentního podniku a výroby produktů. Projekt strategického managementu výroby ve vazbě na strategii podnikatelského subjektu při realizaci požadavků trhu a zákazníků s ohledem na životní cyklus produktu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Přednáška bude probíhat formou aktivní spolupráce se studenty v rámci otevřeného přístupu k přednášené látce s využitím didaktické techniky i odborníků z praxe..Laboratorní cvičení bude probíhat formou případové studie v pracovních týmech při možnosti ověření v průmyslových podmínkách. na exkurzi v průmyslové praxi..
Způsob a kritéria hodnocení
Studenti jsou hodnoceni za zpracování semestrální práce a za ústní zkoušku. Pro udělení zápočtu je povinná účast na seminářích a odevzdání zadané týmové semestrální práce. Absence na povinných seminářích může být nahrazena individuálními konzultacemi s vyučující. Hodnocení semestrální práce je součástí hodnocení celého předmětu a má v celkovém hodnocení předmětu 50% váhu. Ústní část bude realizována formou diskuze, kde pro úspěšné absolvování je nutné získat minimálně 50 bodů.
Osnovy výuky
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Přednášky jsou nepovinné kromě přednášek odborníků z praxe.
Práce týmu na semestrální práci je kontrolována na povinných seminářích a je součástí hodnocení semestrální práce. Absence na povinných seminářích může být nahrazena individuálními konzultacemi s vyučující.
Základní literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Premise tvorby strategie. Koncepty strategie výroby se zaměřením na výrobní portfolio 2. Typy strategie výrobního a výrobkového systému a návrh implementace do podmínek výrobního procesu 3. Komponenty výrobní strategie z pohledu vývoje pokročilé výrobní technologie průmyslu 4--5.Metodiky řízení životního cyklu produktu - strategie integrované tvorby produktu.6. Dislokace výroby, uspořádání podmínek výrobního procesu. 7. Zabezpečení provozuschopnosti výrobního systému z pohledu obnovy i údržby – investiční a provozní hodnocení.7. Realizace projektů výrobního procesu pro zvolenou výrobní strategii.8.-9. Metody plánování a prognózování výrobního procesu.10. Rozvrh výroby pro integraci všech etap řízení portfolia ve fázi nových nebo inovovaných výrobků a rozvrhování při přidělování omezených zdrojů k dalšímu typu výrobkové řady.12. Zabezpečení zdrojů pro výrobní proces formou spolupráce mezi tvůrčí činností, nákupem, výrobou, prodejními činnostmi a službami.13. Světové standardy Word Class - World Class Manufacturing, Work Class Business.
Cvičení