Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-SsmrKAk. rok: 2022/2023
Předmět je zaměřen na rozvoj strategického manažerského a marketingového myšlení a schopností a dovedností studentů v řízení rozvoje podnikání, jakož i na pochopení vazeb mezi rozhodnutími managementu v různýchoblastech podnikového řízení a realizovanou firemní strategií. Výuka v rámci cvičení proběhne formou manažerské simulace - využitím špičkové simulační hry The Global Market Place.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Výstupy studia jsou následující:- procvičení praktických schopností při získávání, zpracování, analýzách a využití informací o vnějším prostředí podniku (zejména o trhu, zákaznících, konkurenci a technických trendech),- procvičení a rozvoj schopností využívat informace pro tvorbu a realizaci marketingové strategie v globálním měřítku,- získávání schopností identifikace, plánování a realizace projektů rozvoje podnikání- seznámit studenty s řešením problémů v projektovém týmu- seznámit studenty se způsoby promítnutí marketingových rozhodnutí do dalších oblastí podnikového managementu.- ověření schopnosti řešit komplexní rozhodovací problémy s řadou konfliktů mezi příčinami a následky.- rozvinout schopnosti leadershipu, týmové práce a interpersonálních dovedností
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Hodnocení kursu je založeno na dvou základních prvcích:
hodnocení týmové práce (celkem 60 b) je primárně postaveno na hodnocení týmu v rámci strategické simulační hry – podle hodnoty BSC (40 b), sestaveného business plánu a jeho prezentaci (20 b). Z týmové části hodnocení je potřeba získat minimálně 30 bodů.
Další část hodnocení je postavena na individuálních kritériích – aktivity na přednáškách (5 b), kontrolní test v e-learningu se zaměřením na simulační hru (10 b) a ústní zkouška (25 bodů). Zkouška je ve formě krátké odborné debaty na vybrané téma strategického marketingu včetně praktických aplikací. Z části individuálního hodnocení je potřeba získat minimálně 20 bodů.
Celkově je pro absolvování předmětu potřeba získat minimálně 51 bodů dle ECTS stupnice.
Studenti s ISP mohou část hodnocení za týmovou práci nahradit zpracováním individuálního projektu ve formě strategického marketingového byznys plánu ve struktuře doporučené pro týmové projekty v simulační hře.
Osnovy výuky
1: Úvod, seznámení s obsahem a formou výuky a hodnocením předmětu. Tvorba týmů. Řešení problémů v týmu2: Strategický marketing a jeho návaznost na Strategický management3: Marketingový výzkum – význam informací a metody jejich získávání a vyhodnocování. Interpretace výsledků marketingového výzkumu a způsoby jejich převedení do forrmulace strategických cílů firem.4: Tržní segmentace jako podklad tvorby marketingových strategií5: Tvorba marketingového byznys plánu6-9: Návrh marketingové strategie, její realizace a upřesňování dle vývoje na trhu. Tvorba marketingové strategie - 4P - výrobkové, cenové, distribuční a komunikační strategie10: Finanční aspekty marketingových rozhodnutí – promítnutí rozhodnutí v oblasti firemní strategie do výsledků firmy11: Řízení vztahů se zákazníky (CRM) a jeho využití při uplatňování marketingových strategií12: Realizace firemní strategie a její kontrola13: Závěrečná prezentace výsledků firem v simulaci, shrnutí
Učební cíle
Studenti budou obeznámeni s podstatou strategického marketingového řízení, s metodami strategické marketingové analýzy a s principy tvorby a realizace marketingových strategií. Rozvinou schopnosti potřebné pro strategické plánování a realizaci v dynamicky se měnícím tržním prostředí. Pochopí důležitost provázanosti marketingových a finančních rozhodnutí a důležitost poskytovat hodnotu svým zákazníkům.
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Konzultace v kombinovaném studiu
Vyučující / Lektor
Osnova
Studenti v kombinované formě studia budou mít k dispozici celkem 20 hodin kontaktní konzultační výuky zaměřené na interaktivní diskusi koncepcí využívaných ve strategickém marketingu a rovněž základní přehled k absolvování strategické simulační hry v online elearningové formě.