Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FSI-SPTAk. rok: 2022/2023
V kurzu se zabýváme programováním konzolových aplikací pro Windows v jazyce C#. K tomu je použito pokročilejších konstrukcí bepečného objektově orientovaného programování podporujících metodologii návrhu shora dolů a nabalování.Aplikace vyvíjíme v prostředí VS 2019 s použitím jeho nástrojů zvyšujících produktivitu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Rozvoj algoritmického myšlení, strukturovaného přístupu k řešení problémů podporovaného aktuálními objektovými technologiemi a rozvoj kreativity.
Prerekvizity
Jsou očekávány znalosti a dovednosti splňující podmínky úspěšného absolvování kurzu ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ (SZP).
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Preferovaným stylem je učení se řešením jednoduchých autentických úloh.
Způsob a kritéria hodnocení
Získané znalosti a dovednosti studenti doloží samostatným vypracováním semestrálního projektu.Klasifikovaný zápočet je udělován na základě bodového hodnocení semestrálního projektu s přhlédnutím k bodovému hodnocení tří průběžných projektů zadaných během semestru. Hodnocení je plně v kompetenci vyučujícího podle platných směrnic VUT v Brně.
Učební cíle
Vědomostně a dovednostně formovat programovací návyky studentů s ohledem na produktivní psaní robustních objektových aplikací pod Windows v C# s použitím jeho pokročilejších prvků a nástrojů prostředí VS 2019.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Výuka probíhá podle týdenních plánů osnovy předmětu. Účast na přednáškách je předpokládána, na cvičeních povinná. Neúčast na cvičení lze nahradit samostatným zpracováním projektů probíraných na daném cvičení nebo zpracováním náhradního projektu s případnou prezentací. Způsob nahrazení zameškaných cvičení je plně v kompetenci vyučujícího.
Základní literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
obor CZV , 1 ročník, letní semestr, povinný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Zapouzdření jako definice systému, třída/struktura, vytvoření/uvolnění objektu2. Modifikátory přístupu ke členům, vlastnost, automatická vlastnost3. Indexovaná vlastnost4. Statické členy, bezpečný kód, výjimky a chráněné bloky5. Serializace objektů, binární, textová, minimum jazyka XML6. Dědičnost, kompatibilita typů a návrh shora dolů7. Virtuální metody a návrh shora dolů8. Delegát, delegát vs. virtuální metoda9. Rozhraní, rozhraní vs. třída10. Delegát a lamda-funkce11. Minimum o kolekcích a rozšíření Linq12. Generická třída13. Událost, řízení událostmi
Cvičení s počítačovou podporou
Na každém cvičení je s výkladem vyučujícího a pod jeho vedením napsána nebo rozpracována aspoň jedna aplikace, ve které jsou implementovány konstrukce podle aktuálního tématu prezentovaného na přednášce.