Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FSI-SZPAk. rok: 2022/2023
V kurzu se zabýváme úvodem do programování konzolových aplikací pro Windows v jazyce C#.K tomu jsou metodologií shora dolů a na základě jednoduchých úvah o invariantech uplatňovány základní prvky jazyka.Aplikace vyvíjíme v prostředí VS 2019 s použitím uživatelsky jednoduchých nástrojů psaní kódu zvyšujících produktivitu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Pochopení principů algoritmického myšlení a strukturovaného přístupu k řešení problémů podporovaného jednoduchými aktuálními technologiemi a rozvoj kreativity.
Prerekvizity
Je očekávána počítačová gramotnost a uživatelská znalost Windows 11(12).
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Preferovaným stylem je učení se řešením jednoduchých úloh.
Způsob a kritéria hodnocení
Získané znalosti a dovednosti studenti doloží samostatným vypracováním semestrálního projektu.Klasifikovaný zápočet je udělován na základě bodového hodnocení semestrálního projektu s přhlédnutím k bodovému hodnocení tří průběžných projektů zadaných během semestru. Hodnocení je plně v kompetenci vyučujícího podle platných směrnic VUT v Brně.
Učební cíle
Vědomostně a dovednostně směrovat programovací návyky studentů na produktivní psaní robustních aplikací pod Windows v C# s použitím jeho základních konstrukci a nástrojů prostředí VS 2019.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Výuka probíhá podle týdenních plánů osnovy předmětu. Účast na přednáškách je předpokládána, na cvičeních povinná. Neúčast na cvičení lze nahradit samostatným zpracováním projektů probíraných na daném cvičení nebo zpracováním náhradního projektu s případnou prezentací. Způsob nahrazení zameškaných cvičení je plně v kompetenci vyučujícího.
Základní literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
obor CZV , 1 ročník, zimní semestr, povinný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Algoritmus, program a jeho základní prvky, úvod do VS 2019 a C#2. Deklarace hodnotové proměnné, výraz, příkaz, přiřazovací příkaz, blok3. Podmíněný příkaz, příkazy cyklu, psaní kódu a nástroje editoru3. Invariant cyklu, využití k formulaci algoritmu4. Systematika návrhu shora dolů a bloková struktura programu5. Statická metoda jako pojmenovaný blok, přetěžování, psaní kódu a nástroje editoru6. Hodnotový typ n-tice, tipy k organizaci projektu7. Referenční typ 1D pole, hodnotový vs. referenční typ, zmínka kolekcích8. 1D pole jako vektor, polynom, formulace jednoduchých algoritmů9. Referenční typ 1D1D pole (zubaté pole)10. Referenční typ 2D pole11. 2D pole jako matice, formulace jednoduchých algoritmů12. Rekurze, invariant rekurze13. Proud, textový soubor
Cvičení s počítačovou podporou
Na každém cvičení je s výkladem vyučujícího a pod jeho vedením napsána nebo rozpracována aspoň jedna aplikace, ve které jsou implementovány konstrukce podle aktuálního tématu prezentovaného na přednášce.