Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FSI-9AJAk. rok: 2022/2023
Předmět Jazyk anglický pro doktorské studium se zaměřuje na komplexní rozvoj jazykových dovedností v akademické a odborné oblasti. Je rozdělen do třech kurzů (Akademické dovednosti 1, 2, 3), které vedou k získání jazykové úrovně C1. Kurzy se zaměřují na získání obecné akademické i odborné slovní zásoby, dovednost porozumět čtenému odbornému text, prezentační schopnosti a nezávislé psaní publikovatelných odborných textů.
Jazyk výuky
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Kompetence: Schopnost porozumět odbornému textu svého oboru, reprodukovat jeho obsah a sestavit odbornou slovní zásobu. Schopnost správně používat získané gramatické a stylistické jazykové znalosti v ústním i písemném odborném projevu. Schopnost kritického myšlení, samostatné komunikace a argumentace na úrovni vědeckého pracovníka. Výstupy: samostatný odborný písemný i slovní projev.
Prerekvizity
Minimální nutná znalost anglického jazyka na nižší úrovni B2 CEFR.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Výuka se skládá ze tří volitelných kurzů, a to ve formě cvičení. Výuku doplňuje e-learningový kurz určený pro samostudium.
Způsob a kritéria hodnocení
Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Písemná část: 1 Vypracování slovníčku odborných a akademických výrazů z minimálně tří věděckých statí z impaktových časopisů o rozsahu alespoň 50 termínů. Kritéria hodnocení: prokázání schopnosti studovat cizí jazyk samostatně.2 Vypracování vědeckého článku (minimálně 9000 znaků) na téma magisterské nebo doktorské práce. Kritéria hodnocení: dodržení stanovené struktury článku, stylistická a gramatická správnost, použití odborné slovní zásoby.3 Krátký písemný projev (150--200 slov) na obecné akademické téma. Kritéria hodnocení: schopnost použít obecnou akademickou slovní zásobu a vyjádřit myšlenky v každodenních akademických situacích.Ústní část: 1 Prezentace konferenčního příspěvku s následnou diskuzí. Kritéria hodnocení: dodržení stanovené struktury prezentace, jazykové dovednosti, úroveň následné diskuze.2 Rozhovor o průběhu doktorského studia (výzkum, výuka studentů, účast na konferencích včetně mezinárodních, zahraniční stáže). Kritéria hodnocení: plynulost projevu a interakce.Student musí prospět ve všech částech zkoušky.
Učební cíle
Cílem předmětu Jazyk anglický pro doktorské studium je vybavit studenty jazykovými dovednostmi vhodnými pro akademickou a odbornou oblast a připravit je na praktický výstup získaných akademických dovedností ve formě samostatného ústního i písemného projevu v odborném jazyce na úrovni C1.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast na cvičeních je nepovinná a rozsah výuky (jeden až tři semestry) si studenti mohou stanovit na základě rozřazovacího testu v e-learningu.
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Cvičení jazykové
Vyučující / Lektor
Osnova
Akademické dovednosti 1Týden 1: Úvod, Appearance and success (poslech a mluvení)Týden 2: Rozšířené definice (čtení a psaní)Týden 3: Laws of science (poslech a mluvení)Týden 4: Slovesné časy (gramatika)Týden 5: Popis vizuální informace I (psaní)Týden 6: Popis vizuální informace II (psaní)Týden 7: Accidental discoveries (poslech a mluvení)Týden 8: Trpný rod (gramatika)Týden 9: Inspiring innovation (poslech a mluvení)Týden 10: Jak efektivně učitAkademické dovednosti 2Týden 1: Adulting school (poslech a mluvení)Týden 2: Popis procesu (čtení a psaní)Týden 3: Modern cities (poslech a mluvení)Týden 4: Modální slovesa (gramatika)Týden 5: Science and food (poslech a mluvení)Týden 6: Srovnání a kontrast (psaní a gramatika)Týden 7: Work and fun (poslech a mluvení)Týden 8: Podmínkové věty (gramatika)Týden 9: Consequences of progress (poslech a mluvení)Týden 10: VýslovnostAkademické dovednosti 3Týden 1: Proces psaní: heuristika, hodnocení zdrojů, odkazy a citace.Týden 2: Akademická a odborná slovní zásoba. Týden 3: Úvod do rétoriky; název, abstrakt, klíčová slovaTýden 4: Úvod a staťTýden 5: Metody; Výsledky a diskuseTýden 6: Koheze, tématická progrese, odkazováníTýden 7: ZávěrTýden 8: Členy a diakritika Týden 9: Prezentace konferenčního příspěvkuTýden 10: Prezentace konferenčního příspěvku a následná diskuze