Detail předmětu

Výpočetní technika – kreativní kódování

FA-PKK-NEAk. rok: 2022/2023

CAD software je dnes již neodmyslitelnou součástí práce architekta, který při znalostech základů programování může tento nástroj používat efektivněji a sofistikovaněji. Výuka proběhne na programovací platformě Processing ve formě cvičení, kde se studenti pomocí kreativního programování naučí vytvářet umělecká díla a design. V druhé polovině semestru budou studenti ve spolupráci s pedagogem programovat prostorové návrhy založené na jednoduchých emergentních principech.
Ve studijním programu „Architektura a urbanismus“ je předmět zařazen do skupiny předmětů nástroje.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

2

Zajišťuje ústav

Ústav experimentální tvorby (UET)

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Cvičení na počítači.

Způsob a kritéria hodnocení

Hodnocení předmětu je stanoveno následujícím poměrem:
50 % Cvičení (týdny 1–9)
10 % Výzkumné příspěvky
30 % Závěrečný projekt (týdny 10–13)
10 % Účast (docházka, aktivita při výuce)

Osnovy výuky

Osnova výuky:
  1. Úvod do předmětu
  2. Processing, p5.js, a další programovací platformy. Souřadnicový systém, datové typy, syntaxe, barvy
  3. Proměnné, podmínky, mapování, omezení
  4. Smyčky, tvoření funkcí
  5. Rozhraní a interaktivita, objekty a pole
  6. Knihovny
  7. Informační estetika
  8. Generativní algoritmy
  9. Import/Export
  10. Závěrečná práce na projektu
  11. Závěrečná práce na projektu
  12. Závěrečná práce na projektu
  13. Prezentace závěrečného projektu s hostujícím kritikem

Učební cíle

Seznámení se základy kreativního programování a s jeho uplatněním při architektonickém navrhování.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Aktivní účast ve cvičeních, odevzdání závěrečného projektu a jeho závěrečná prezentace.
V případě omluvy lze se souhlasem garanta předmětu nahradit osobní účast v prezenční výuce online účastí ve výuce.

Základní literatura

REAS, Casey; FRY, Ben. Processing: a programming handbook for visual designers and artists. Cambridge, Mass: MIT, 2007. ISBN 978-0262182621. (EN)
SHIFFMAN, D. Learning Processing: a beginner’s guide to programming images, animation, and interaction. Amsterdam: Morgan Kaufmann, 2008. ISBN 978-0123736024. (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program NE_A+U magisterský navazující 1 ročník, zimní semestr, povinně volitelný

  • Program BX_A+U bakalářský

    obor ARCH , 1 ročník, zimní semestr, volitelný

  • Program NX_A+U magisterský navazující 1 ročník, zimní semestr, volitelný
  • Program N_A+U magisterský navazující 1 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
    2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor