Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-SpmPAk. rok: 2022/2023
Moderní pojetí marketingu, výchozí předpoklady pro jeho uplatnění, podstata marketingové koncepce podnikání a nástroje její realizace. Marketingový mix. Marketingová strategie podniku. Specifika marketingu v základních tržních segmentech.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem a zkouškou.
Celkové bodové hodnocení v předmětu je rozděleno následovně:
Aktivní účast na přednáškách 10 bodů, zpracování týmového projektu a jeho obhajoba 50 bodů, absolvování elearningového kurzu 30 bodů a elearningový test 10 bodů.
Osnovy výuky
Marketing a jeho moderní pojetí – základní pojmy, jejich vymezení, definice a vzájemné vazby.
Marketingová analýza a vlivy - externí faktory
Marketingová analýza a vlivy interní faktory
Produkt jako přidaná hodnota pro zákazníka, portfolio analýzy kontextu
Základy marketingového výzkumu a jeho využití v marketingu
Tržní segmentace , targeting a positioning
Tvorba ceny, cenová citlivost
Distribuce a její formy
Marketingová komunikace – tradiční formy
Marketingová komunikace – digitální a online
Customer Relationship Management a vztahový marketing
Trendy v oboru
Učební cíle
Základní literatura
CHLEBOVSKÝ, V. Marketing pro B-2-B trhy. Brno: AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM, s.r.o. Brno, 2010. ISBN: 978-80-214-4129- 3.
KAŇOVSKÁ, Lucie a David SCHÜLLER. Základy marketingu. 2. vyd. Brno: CERM, 2015, 131 s. ISBN 978-80-214-5107-0.
JAKUBÍKOVÁ D., STRATEGICKÝ MARKETING – STRATEGIE A TRENDY, 2008, PRAHA: GRADA PUBLISHING, ISBN: 978-80-247-2690-8.
KOTLER, P.: MARKETING MANAGEMENT, 12TH EDITION, NEW JERSEY 2011.
eLearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení odborného základu