Detail předmětu

Marketing pro architekty

FA-PRE-NAk. rok: 2022/2023

Současná architektonická praxe klade enormní nároky na svou prezentaci. V prostředí zvyšující se konkurence volí architekti různé komunikační strategie. Jejich pozorováním, klasifikací a kritikou si studenti uvědomí aspekty oboru a zorientují se v současném tržním prostředí.
Ve studijních programech „Architektura a urbanismus“ je předmět zařazen do skupiny předmětů nástroje.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Zajišťuje ústav

Ústav zobrazování (UZ)

Výsledky učení předmětu

Studenti zdokonalí své prezentační dovednosti.

Prerekvizity

Všeobecná znalost prezentačních a komunikačních technik vyučovaných v bakalářském stupni studia.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

seminář

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínkou klasifikace je odevzdání seminární práce v termínu a požadované kvalitě a rozsahu. Výsledná klasifikace se skládá z hodnocení seminární práce.
Klasifikovaný zápočet, formu stanovuje Studijní a zkušební řád VUT a Směrnice děkana FA VUT.

Osnovy výuky

Osnova výuky:
  1. Úvod do problematiky, zadání
  2. Značka [brand]: budování, povědomí, péče; sídlo; vizuální styl
  3. Médium vizualizace a fotografie
  4. Médium model; výstavy
  5. Médium monografie tištěná a elektronická
  6. Prezentace v tisku a masmédiích
  7. Sociální sítě a e-marketing
  8. Guerilla marketing
  9. Globální vs. lokální komunikační strategie
  10. Public relations
  11. Základy typografie
  12. Konzultace seminárních prací
  13. Odevzdání seminární práce, klasifikace

Učební cíle

Cílem předmětu je představit a kriticky zhodnotit formy prezentace používané architekty v současnosti.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Výuka probíhá formou seminářů a doprovodných. V průběhu semestru studenti na vybrané problémy individuálně vypracují seminární práci. Účast na seminářích a přednáškách je povinná, kontrola zde neprobíhá. Formu nahrazování stanovuje Studijní a zkušební řád VUT a Směrnice děkana FA VUT.

Základní literatura

KLEIN, Naomi. Bez loga. Překlad Pavel Kaas. Praha: Argo, 2005, 510 s. ISBN 80-720-3671-8. (CS)
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 978-80-247-0513-2. (CS)

Doporučená literatura

ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí: iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh, 2009, 215 s. ISBN 978-80-7252-239-2. (CS)
BECKWITH, Harry. Jak prodat neviditelné: průvodce moderním marketingem. Praha: Pragma, 1997, 205 s. ISBN 978-80-7205-743-6. (CS)
BIELEFELD, Bert. Basics Architectural Presentation. Berlin: Birkhäuser, 2014. ISBN 978-3-03821-527-1. (EN)
FRIED, Jason a David Heinemeier HANSSON. Restart: průvodce podnikatelským minimalismem. Brno: Jan Melvil, 2010, 288 s. ISBN 978-80-87270-04-2. (CS)
GALLO, Carmine. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse: Jak si získat každé publikum. Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4389-9. (CS)
HEINRICH, Michael. Basics Architectural Photography. Berlin. ISBN 978-3-7643-8666-5. (EN)
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing: Nejúčinnější a finančně nenáročný marketing. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3546-4. (CS)
SCHILLING, Alexander. Basics Modelbuilding. Berlin: Birkhäuser, 2006. ISBN 978-3-7643-7649-9. (EN)
THOMPSON, Don. Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů: Prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Kniha Zlín, 2010. ISBN 978-80-8087-58-3. (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program N_A+U magisterský navazující 1 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
    2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Seminář

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor