Detail předmětu

Marketing pro architekty

FA-PRE-NAk. rok: 2023/2024

Současná architektonická praxe klade enormní nároky na svou prezentaci. V prostředí zvyšující se konkurence volí architekti různé komunikační strategie. Jejich pozorováním, klasifikací a kritikou si studenti uvědomí aspekty oboru a zorientují se v současném tržním prostředí.
Ve studijních programech „Architektura a urbanismus“ je předmět zařazen do skupiny předmětů nástroje.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Zajišťuje ústav

Ústav zobrazování (UZ)

Vstupní znalosti

Všeobecná znalost prezentačních a komunikačních technik vyučovaných v bakalářském stupni studia.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Podmínkou klasifikace je odevzdání seminární práce v termínu a požadované kvalitě a rozsahu. Výsledná klasifikace se skládá z hodnocení seminární práce.
Klasifikovaný zápočet, formu stanovuje Studijní a zkušební řád VUT a Směrnice děkana FA VUT.

Výuka probíhá formou seminářů a doprovodných. V průběhu semestru studenti na vybrané problémy individuálně vypracují seminární práci. Účast na seminářích a přednáškách je povinná, kontrola zde neprobíhá. Formu nahrazování stanovuje Studijní a zkušební řád VUT a Směrnice děkana FA VUT.

Učební cíle

Cílem předmětu je představit a kriticky zhodnotit formy prezentace používané architekty v současnosti.
Studenti zdokonalí své prezentační dovednosti.

Základní literatura

KLEIN, Naomi. Bez loga. Překlad Pavel Kaas. Praha: Argo, 2005, 510 s. ISBN 80-720-3671-8. (CS)
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 978-80-247-0513-2. (CS)

Doporučená literatura

ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí: iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh, 2009, 215 s. ISBN 978-80-7252-239-2. (CS)
BECKWITH, Harry. Jak prodat neviditelné: průvodce moderním marketingem. Praha: Pragma, 1997, 205 s. ISBN 978-80-7205-743-6. (CS)
BIELEFELD, Bert. Basics Architectural Presentation. Berlin: Birkhäuser, 2014. ISBN 978-3-03821-527-1. (EN)
FRIED, Jason a David Heinemeier HANSSON. Restart: průvodce podnikatelským minimalismem. Brno: Jan Melvil, 2010, 288 s. ISBN 978-80-87270-04-2. (CS)
GALLO, Carmine. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse: Jak si získat každé publikum. Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4389-9. (CS)
HEINRICH, Michael. Basics Architectural Photography. Berlin. ISBN 978-3-7643-8666-5. (EN)
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing: Nejúčinnější a finančně nenáročný marketing. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3546-4. (CS)
SCHILLING, Alexander. Basics Modelbuilding. Berlin: Birkhäuser, 2006. ISBN 978-3-7643-7649-9. (EN)
THOMPSON, Don. Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů: Prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Kniha Zlín, 2010. ISBN 978-80-8087-58-3. (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program N_A+U magisterský navazující 1 ročník, zimní semestr, volitelný
    2 ročník, zimní semestr, volitelný
    specializace --- (do 2022) , 1 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
    specializace --- (do 2022) , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Seminář

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Osnova výuky:
  1. Úvod do problematiky, zadání
  2. Značka [brand]: budování, povědomí, péče; sídlo; vizuální styl
  3. Médium vizualizace a fotografie
  4. Médium model; výstavy
  5. Médium monografie tištěná a elektronická
  6. Prezentace v tisku a masmédiích
  7. Sociální sítě a e-marketing
  8. Guerilla marketing
  9. Globální vs. lokální komunikační strategie
  10. Public relations
  11. Základy typografie
  12. Konzultace seminárních prací
  13. Odevzdání seminární práce, klasifikace