Detail předmětu

Oborový ateliér navazující II - Grafický design 1 - zimní

FaVU-M2GD-ZAk. rok: 2023/2024

Student zpracovává řemeslné nebo teoretické zadání ve kvalitě oborového výzkumu.

Východiskem pro anotaci předmětu je koncept ateliéru grafického designu 1, který je prostorem, monitorem, konektorem současného grafického designu. Koncept je platný skrze všechny ročníky i stupně studia.

Prostor
1. Ateliér je společným prostorem pro experiment, nadšení, sebereflexi.
2. Ateliér je veden aktivními designéry, kteří působí v kontextu současné scény grafického designu.
3. Vztah studenta a pedagoga je založený na bázi rovnocennosti, otevřenosti diskuze a nekonfliktnosti, aktivním předávání informací a rozvíjení myšlenek.
4. Student je osobitý jedinec se schopností definovat sebe a svou práci. Podpora verbálního a písemného projevu studenta a jeho sebe prezentace.
5. Hrdost na akademický prostor. Zodpovědnost za vlastní práci.

Monitor
1. Student aktivně analyzuje zadání, zkoumá adekvátní formy a využití různých médií, definuje
koncept a hranice své práce. Zajímá nás především samotný proces kritického pohledu na zadání a jeho důkladná dokumentace.
2. Konání pravidelných ateliérových diskuzí a konzultací zaměřených nejen na ateliérová témata. Pravidelná účast odborné veřejnosti.
3. Ateliérový tým komunikuje a spolupracuje nejen interně, ale také externě. Designér funguje jako rozcestník. Zkoumá přesahy grafického designu a vizuální komunikace směrem k humanitním a dalším vědním oborům.
4. Pedagog předává maximum svých znalostí a podněcuje studenta i sebe k dalšímu sebevzdělávání.

Konektor
1. Spolupráce s dalšími českými i zahraničními akademickými prostory (ateliéry).
2. Efektivní využívání vzdělávacích nabídek nejen v rámci FAVU – mezioborové přednášky,
workshopy, odborné konference, tematické exkurze, nezávislé kulturní projekty apod.
3. Vlastní aktivizace a vytváření prostoru pro prezentace v rámci ateliéru i mimo něj – pořádání výstav a dalších tvůrčích projektů.
4. Publikování prací studentů a další pomoc při jejich prezentaci.
5. Podpora zahraničních studijních i pracovních stáží a výměn studentů s cílem zvýšit jazykové znalosti, získat nové informace a inspiraci.
6. Zapojení studentů do aktivit pedagogů.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

15

Garant předmětu

Vstupní znalosti

Teoretické podložení osobního magisterského projektu.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Požadavky k zápočtu:
Přiměřená docházka, pravidelné týdenní konzultace.
Pravidelná konzultace je povinná.

Učební cíle

Student magisterského stupně studia nechce být pouze součástí soukolí velkého studia nebo agenturním pracovníkem vykonávajícím typizované procesy. Aktivně přemýšlí nad možnostmi, jak nastavit parametry spolupráce se zadavatelem nebo jak uskutečnit vlastní projekt. Vstupuje aktivní teoretickou prací do diskuzí týkajících se metod a nástrojů používaných v praxi oboru grafického designu.
Profesionální grafický designér schopný kreativně a samostatně přistupovat k různým typům zadání.

Základní literatura

Literatura podle zaměření magisterké práce.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program VUM magisterský navazující

    obor VU-D , 2 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Seminář

195 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Zadání teoretické a praktické diplomové práce.