Detail předmětu
Předmět v anglickém jazyce 1
FP-Rpaj1PAk. rok: 2023/2024
Pojetí konkurence v mezinárodním konkurenčním prostředí v kontextu strategického rozvoje značky.
Analýza a hodnocení základních prvků značky
Hodnocení identity a osobnosti značky.
Jazyk výuky
angličtina
Počet kreditů
4
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Předmět předpokládá znalost základních prvků managementu a postupů v nich uplatňovaných. Studenti musí rovněž znát základní marketingové pojmy a postupy uplatňované při řízení firmy.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Ke zkoušce si studenti připraví projekt dle zadání zaměřený na hodnocení vybrané značky. Zkouška probíhá formou obhajoby projektu. Studenti musí prokázat, jak znalost řešeného problému, tak znalost odpovídající teorie. Projekt je zpracován individuálně, nebo v týmech o velikosti 3 až 8 členů. Finální obhajoby, v případě týmového zpracování, se musí účastnit celý tým. Tým je hodnocen jako celek. Součástí hodnocení je i vzájemné hodnocení členů týmu. Hodnocení jednotlivých členů je modifikováno na základě individuálních znalostí prokázaných v průběhu zkoušky. Projekt je třeba odevzdat elektronicky nejméně týden před konáním zkoušky.
Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem
- projekt + zkouška
Účast na přednáškách je doporučená a kontrolovaná. V průběhu přednášek probíhá také diskuze a konzultace projektů.
Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem
- projekt + zkouška
Účast na přednáškách je doporučená a kontrolovaná. V průběhu přednášek probíhá také diskuze a konzultace projektů.
Učební cíle
Primárním cílem předmětu je vymezit pojetí konkurenceschopnosti založené na strategickém rozvoji značky v kontextu současného podnikatelského prostředí. Obsah předmětu je proto založen na integraci teoretických a praktických znalostí týkajících se rozvoje konkurenceschopnosti firem, analýzy značky a přístupu ke konkurenčnímu prostředí.
Studenti se seznámí s možnými přístupy k definování konkurenčního prostředí, konkurence, konkurenční výhody a konkurenceschopnosti v kontextu rozvoje značky.
Seznámí se s prakticky využitelnými přístupy k rozvoji značky pro posílené konkurenceschopnosti firmy. Budou umět vymezit a použít prostupy při hodnocení konkurenceschopnosti firmy, konkurenčního prostředí a značky firmy.
Studenti se seznámí s možnými přístupy k definování konkurenčního prostředí, konkurence, konkurenční výhody a konkurenceschopnosti v kontextu rozvoje značky.
Seznámí se s prakticky využitelnými přístupy k rozvoji značky pro posílené konkurenceschopnosti firmy. Budou umět vymezit a použít prostupy při hodnocení konkurenceschopnosti firmy, konkurenčního prostředí a značky firmy.
Základní literatura
BEAMISH, P.W. - MORRISON, A. - ROSENZWEIG, P.M. International Management - Text and Cases. 3rd ed. Irwin, 1997. 604 p. ISBN 0-07-114900-7 (EN)
GRIFFIN, R.W. - PUSTAY, M.W. International Business - A Managerial Perspective. 3rd ed. Prentice Hall, 2002. 652 p. ISBN 0-13-042576-1 (EN)
HITT, M.A. - IRELAND, R.D. - HOSKISSON, R.E. Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts. 6th ed. South-Western College Pub, 2004. 544 p. ISBN 0324275307 (EN)
RUGMAN, A.M. - HODGETS, R.M. International Business. 3rd ed. Prentice Hall, 2003. 628 p. ISBN 0-273-67374-2 (EN)
GRIFFIN, R.W. - PUSTAY, M.W. International Business - A Managerial Perspective. 3rd ed. Prentice Hall, 2002. 652 p. ISBN 0-13-042576-1 (EN)
HITT, M.A. - IRELAND, R.D. - HOSKISSON, R.E. Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts. 6th ed. South-Western College Pub, 2004. 544 p. ISBN 0324275307 (EN)
RUGMAN, A.M. - HODGETS, R.M. International Business. 3rd ed. Prentice Hall, 2003. 628 p. ISBN 0-273-67374-2 (EN)
Doporučená literatura
COLLIS, D.J. - MONTGOMERY, C.A. Corporate strategy - Resources and the Scope of the Firm. 1st ed. McGraw-Hill, 1997. 764 p. ISBN 0-256-17894-1 (EN)
VODÁČEK, L. - VODÁČKOVÁ, O. Strategické aliance se zahraničními partnery. 1. vyd. Praha: Management Press, 2002.137 s. ISBN 80-7261-058-9 (CS)
VODÁČEK, L. - VODÁČKOVÁ, O. Strategické aliance se zahraničními partnery. 1. vyd. Praha: Management Press, 2002.137 s. ISBN 80-7261-058-9 (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
13 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Konkurence
2. Konkurenceschopnost firmy v pojetí I/O modelu strategického managementu
3. Konkurenceschopnost firmy v pojetí RBV modelu strategického managementu
4. Funkční a strukturální konkurenční výhody
5. Manažerský model konkurenceschopnosti a koncepce úspěchuschopnosti
6. Vymezení a hodnocení konkureční strategií s využitím koncepce úspěchuschopnosti
2. Konkurenceschopnost firmy v pojetí I/O modelu strategického managementu
3. Konkurenceschopnost firmy v pojetí RBV modelu strategického managementu
4. Funkční a strukturální konkurenční výhody
5. Manažerský model konkurenceschopnosti a koncepce úspěchuschopnosti
6. Vymezení a hodnocení konkureční strategií s využitím koncepce úspěchuschopnosti