Detail předmětu
Marketingové aplikace
FP-maKAk. rok: 2023/2024
Předmět je zaměřený na prohloubení znalostí z oblasti marketingových procesů a jejich aplikaci v podnikové praxi. Důraz je kladen na kombinaci systémově procesního přístupu a aplikace kreativních technik v marketingu. Pozornost bude věnována vybraným okruhům s důrazem na úspěšnou realizaci marketingového řízení firem a to především marketingovému výzkumu, six sigma marketingu, kreativním technikám a dalším oblastem praktické aplikace marketingových přístupů.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Klasifikovaný zápočet bude udělen na základě písemné práce, jejíž obsahem bude jeden příklad a dvě otevřené otázky. Minimální počet, který musí student získat je 50 bodů.
Bude probíhat formou otázek v rámci jednotlivých přednášek a propočtem příkladů na základě probrané látky.
Učební cíle
Studenti získají znalosti specifických marketingových přístupů pro aplikaci v podnikové praxi. Studenti budou schopni řešit konkrétní příklady a rozhodovací úkoly s využitím aplikačního software v oblasti marketingového výzkumu, six sigma marketingu a marketingového řízení.
Základní literatura
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum : nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X. (CS)
Doporučená literatura
KOTLER, P.; WONG, V.; SAUNDERS, J.; ARMSTRONG, G. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007.1048s. ISBN 978-80-247-1545-2. (CS)
PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1.vyd. Praha, Grada 1996. 238s. ISBN 80-7169-2999-0. (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program MGR-KS magisterský navazující
obor MGR-ŘEP-KS , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Marketingový výzkum 1 – metodika marketingového výzkumu
2. Marketingový výzkum 2 – metody a techniky marketingového výzkumu, využití vhodných statistických metod
3. Digitální marketing – analýza dat
4. Digitální marketing - nástroje marketingové komunikace; tvorba PPC reklamy (Google Adwords)
5. Digitální marketing – hodnocení výkonnosti kampaní a jejich úprava (Google Analytics, Facebook)
6. Úvod do six sigma marketingových procesů
7. Six sigma ve strategických marketingových procesech
8. QFD v marketingové oblasti – optimalizace vlastností produktu
9. -10. Metody rozvoje segmentace, targetingu a positioningu (faktorová + shluková analýza)
11. - 12. Six sigma v taktických marketingových procesech
13. - 14. Marketingové techniky cenové optimalizace
15. Marketingové techniky optimalizace komunikačního mixu
16. Spokojenost zákazníka, metody měření spokojenosti zákazníka
Konzultace v kombinovaném studiu
Vyučující / Lektor
Osnova