Detail předmětu

Strategický marketing

FP-RsmaKAk. rok: 2023/2024

Předmět Strategický marketing je zaměřený na objasnění podstaty a způsobu realizace strategických marketingových rozhodnutí ve firmách. Východiskem pro toto vymezení je diskuse o strategii, o strategické pozici firmy, o faktorech ovlivňujících volbu strategie. Tato oblast výkladu bude rozšířena o postup tvorby marketingové strategie, počínaje seznámením s nástroji strategické marketingové analýzy, přes formulování vize a poslání firmy, formulaci variatních strategických záměrů až k problematice získávání a využívání zpětné vazby.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Znalost marketingových pojmů a koncepcí.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Písemný test.
Aktivní účast na přednáškách.

Učební cíle

Seznámit studenty s důležitou oblastí marketingové strategie - od faktorů, které vymezují možnosti rozvoje firmy, přes analytické metody, sloužící k analýze strategické marketingové pozice, tvorbu strategie až ke způsobům hodnocení realizace a výsledků marketingové strategie.
Uvědomění si důležitosti strategického marketingového řízení při vytváření a udržování dlouhodobě udržitelné konkurenční výhody. Studenti získají přehled o soudobých trendech v uplatnění marketingových přístupů. Prohloubí své znalosti procesu analýzy firemního prostředí (vnějšího a vnitřního), generování strategických variant, jejich hodnocení a realizace marketingových strategií v konkurenčním prostředí.

Základní literatura

HORÁKOVÁ, H.: Strategický marketing. Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1
ZAMAZALOVÁ, M. a kol.: Marketing. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-KS magisterský navazující

    obor MGR-ŘEP-KS , 1 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

20 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Konzultace v kombinovaném studiu

35 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor