Detail předmětu
Innovation management
FP-KimPAk. rok: 2023/2024
1. Úvod. Význam inovací pro podnik a národní hospodářství. Typy inovací.
2. Inovace a podpora inovací v EU. Případová studie.
3. Inovace a podpora inovací v ČR. Spolupráce soukromého a veřejného sektoru. Případová studie.
4. Inovační proces; bariéry inovačního procesu. Případová studie.
5. Management inovací, základní pojmy. Systémový přístup v managementu inovací. Případová studie.
6. Financování inovačního procesu. Financování z vlastních zdrojů. Financování z veřejných a komerčních zdrojů. Nefinanční podpora inovací. Případová studie.
7. Inovační strategie. Inovační organizace a kultura. Klasifikace strategií. Vybrané nástroje inovačních strategií (TOWS, Innovation Experience, Co working)
8. Fáze inovačního procesu. Inovační marketing. Tržní realizace inovací.
9. Inovační funkce. Organizace vnitropodnikové struktury. Inovační sítě.
10. Ochrana duševního a průmyslového vlastnictví
11. Efektivnost inovací. Externí a interní faktory úspěšnosti inovace. Ekonomické a mimoekonomické dimenze měření úspěchu inovace
12. Měření inovační výkonnosti. Stanovení výkonnostních cílů. Finanční ukazatele měření inovační výkonnosti.
13. Nefinanční ukazatele měření inovační výkonnosti. Nedostatky měření inovační výkonnosti.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Reflexe na odborníky z praxe 5 bodů
Reflexe z přečtené knihy 5 bodů
Seminární práce 15 bodů
Prezentace seminární práce 5 bodů
Závěrečný test 5 bodů
Celkem 50 bodů; minimum pro úspěšné absolvování 60%
Hodnocení 30-33 bodů E; 34-37 bodů D; 38-41 C, 42-45 B, 46-50 A
Evidence docházky
Učební cíle
Studenti získají přehled o základních typech inovací, možnostech financování inovací a porozumnění moderním inovačním trendům.
Základní literatura
GOFFIN, K.; MITCHELL, R. Innovation Management: Effective strategy and implementation. 3rd ed. Palgrave, 2017. 440 s. ISBN 978-1137373434.
ŠPAČEK, Miroslav a Karel ČERVENÝ. Kreativní metody v inovacích. Praha: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2020, 349 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 25 cm. ISBN 978-80-245-2322-4. (CS)
TROTT, P. Innovation Management & New Product Development, 6th ed. Pearson Education, Inc., 2017. 648 s. ISBN 978-1-29213342-3 (EN)
VON HIPPEL, Eric. Free Innovation. Cambridge: The MIT Press, 2016. ISBN 0262035219. (EN)
Doporučená literatura
Inovační aktivity podniků v České republice v letech 201-2012. Praha: Český statistický úřad. Ročník 2014. ISBN 978-80-250-2706-6.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BAK-EP bakalářský 3 ročník, zimní semestr, povinně volitelný